Οι εξαγωγές στηρίζουν την κερδοφόρο πορεία της καπνοβιομηχανίας Καρέλια και το β΄ εξάμηνο του 2017, καθώς σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας στις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Απω Ανατολής αναμένεται να συνεχιστεί η αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην αφορολόγητη αγορά της Τουρκίας, που δείχνει μικρά σημάδια ανάκαμψης, όπου το μερίδιο της εταιρείας αναμένεται να κινηθεί και πάλι σε υψηλά επίπεδα για το υπόλοιπο της χρονιάς. Στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. και της Δ. Ευρώπης, όπου έχει δραστηριότητα ο όμιλος, αναμένεται να συνεχιστεί η θετική πορεία του α΄ εξαμήνου, ενώ στις χώρες της Βαλκανικής οι συνεχείς αυξήσεις της φορολογίας καπνικών προϊόντων προκαλούν προβληματισμό και ενδεχομένως να οδηγήσουν σε μείωση των εργοστασιακών τιμών και αντίστοιχη μείωση κερδών.
Στη Βουλγαρία
Στην αγορά της Βουλγαρίας ειδικότερα, η σημαντικότατη αύξηση των πωλήσεων του λεπτοκομμένου καπνού και των premium σημάτων της καπνοβιομηχανίας αναμένεται να περιοριστεί μερικώς από μείωση πωλήσεων στα οικονομικότερα σήματα. Στις χώρες της Β. Αφρικής η συνεχιζόμενη οικονομική και πολιτική αστάθεια σε συνδυασμό με την παρατηρούμενη μετακίνηση των καπνιστών σε σήματα οικονομικότερης λιανικής τιμής, έχουν οδηγήσει τη διοίκηση της «Καρέλιας» σε μερική μείωση των εργοστασιακών τιμών, εξαιτίας της οποίας παρατηρείται σταδιακή εξισορρόπηση των όγκων πωλήσεων στα περυσινά επίπεδα, ενώ η συνεχής ισχυροποίηση του ευρώ έναντι του δολαρίου μειώνει ακόμη περισσότερο την κερδοφορία της ελληνικής επιχείρησης. Να αναφέρουμε ότι στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2016 τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους της «Καρέλιας» ανήλθαν στα 26,954 εκατ. έναντι επίσης ενοποιημένων καθαρών κερδών ύψους 30,773 εκατ. Η πορεία των πωλήσεων της «Καρέλιας» στην ελληνική αγορά, κατά το β΄ εξάμηνο του 2017, αναμένεται να συνεχιστεί σε οριακά θετικούς ρυθμούς έναντι του 2016, τόσο στα τσιγάρα όσο και στον λεπτοκομμένο καπνό, με μικρή αύξηση του μεριδίου αγοράς, ενώ δεν θα πρέπει να αποκλειστούν αναπροσαρμογές στις λιανικές τιμές ως απάντηση σε πιθανές αντίστοιχες κινήσεις του ανταγωνισμού.
πηγή: kathimerini.gr