Πέμπτη
18
Απρίλιος
TOP

Ακριβότερος ο νέος «Μπάτμαν» για τους Αμερικανούς

Οι τεκτονικές αλλαγές που φέρνει η «εισβολή» του streaming στο κινηματογραφικό τοπίο γίνονται ολοένα και πιο εμφανείς, με την βιομηχανία του σινεμά να βρίσκεται σε στάδιο μετασχηματισμού, κυρίως ως προς τον τρόπο που σερβίρει το προϊόν της στο κοινό.

Ενα τέτοιο χαρακτηριστικό… βήμα αποτελεί και η πρόσφατη ανακοίνωση της αλυσίδας πολυκινηματογράφων AMC Theaters (είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο), σύμφωνα με την οποία τα εισιτήρια για τον νέο «Μπάτμαν» του Ματ Ριβς και του Ρόμπερτ Πάτινσον, θα κοστίζουν ακριβότερα από εκείνα των υπόλοιπων ταινιών. Οπως είπε ο ίδιος ο CEO της AMC, Ανταμ Αρον, η συγκεκριμένη απόφαση αποτελεί «μέρος ενός πειράματος, με διαβαθμισμένες τιμές εισιτηρίων», το οποίο προφανώς διερευνά την δυνατότητα μονιμοποίησης αυτής της τακτικής για συγκεκριμένες ταινίες στο εξής, συμπληρώνουμε εμείς.

Το έξτρα κόστος θα είναι 1.5 δολάριο για την αγορά της Αμερικής· το μέτρο, όπως επισήμανε επίσης ο Αρον, εφαρμόζεται ήδη εδώ και χρόνια στους ευρωπαϊκούς κινηματογράφους της αλυσίδας, όπου συγκεκριμένες προνομιακές θέσεις χρεώνονται παραπάνω, όπως δηλαδή συμβαίνει και στα θέατρα ή τα γήπεδα.

Μόνο που εδώ δεν μιλάμε για συγκεκριμένες θέσεις αλλά για ολόκληρη την αίθουσα, η οποία γίνεται ακριβότερη, με προφανή σκοπό την μεγιστοποίηση του κέρδους, από μια ταινία που θεωρείται σίγουρη επιτυχία. Σαν να λέμε: «αφού το κοινό θα σπεύσει ούτως ή άλλως να δει τον πολυδιαφημισμένο “Μπάτμαν” γιατί να μην βγάλουμε έξτρα χρήματα;».

Το… αστείο είναι πως κινηματογραφιστές σαν τον Τζορτζ Λούκας και τον Στίβεν Σπίλμπεργκ είχαν προβλέψει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία με αρκετή ακρίβεια αυτό που θα συνέβαινε. Ο πρώτος μιλώντας σε πανεπιστημιακό πάνελ το 2013 είπε: «Η κατάληξη θα είναι να έχουμε λιγότερες και μεγαλύτερες αίθουσες με διάφορα “καλούδια”. Τα κινηματογραφικά εισιτήρια μπορεί να φτάσουν να κοστίζουν 50 ή και 100 δολάρια». Ο Σπίλμπεργκ από την πλευρά του προσέγγισε ακόμα πιο πολύ την σύγχρονη πραγματικότητα, μιλώντας για ταινίες δύο ή και παραπάνω ταχυτήτων, με τα μεγάλα μπλοκμπάστερ να βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας του κέρδους.

Η πανδημία και οι μεγάλες ζημιές που επέφερε στα στούντιο, ασφαλώς επιτάχυνε τις εξελίξεις. Οι κορυφαίοι παραγωγοί του Χόλιγουντ είναι πλέον λιγότερο πρόθυμοι να στηρίξουν μεσαίου ή ακόμα και μεγάλου βεληνεκούς πρότζεκτ, αν αυτά δεν εγγυώνται την εισπρακτική επιτυχία. Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε τα επόμενα χρόνια σημαντικά λιγότερες ταινίες στις αίθουσες των multiplex, αυτές που πραγματικά μπορούν να προσελκύσουν τις μάζες του κοινού. Ολοι οι υπόλοιποι θα πρέπει πιθανότατα να βρουν τον δρόμο τους μέσα στο θολό τοπίο του streaming, με ό, τι αυτό συνεπάγεται.

Με πληροφορίες από variety.com

Πηγη: moneyreview.gr