Δίχως το άγχος να μείνουν χωρίς δουλειά θα πρέπει να ζουν ορισμένοι επαγγελματίες οι οποίοι θα «τρέξουν» τον μετασχηματισμό των αυτοκινήτων.
Τεράστιες είναι οι αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα, τα οποία συν τω χρόνω μετατρέπονται σε smartphones με ρόδες, μη θυμίζοντας σε τίποτα αυτά προηγούμενων δεκαετιών.
Πλέον τα τετράτροχα προϊόντα μπορούν να υποβληθούν σε απομακρυσμένες αναβαθμίσεις (over-the-air), για τη διόρθωση δυσλειτουργιών ή τον εξοπλισμό τους με νέες δυνατότητες, την ίδια ώρα που ο όρος «αυτόνομη οδήγηση» αποκτάει ολοένα και πιο δεσπόζουσα παρουσία στα «αυτοκινητικά λεξικά», επιτρέποντας στα οχήματα να… λαμβάνουν αποφάσεις, δίχως ανθρώπινη παρέμβαση.
Επιπλέον, τα συστήματα πολυμέσων (infotainment systems) γίνονται ολοένα και πιο «έξυπνα», έχοντας την ικανότητα να κατανοούν τις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού και να του προσφέρουν εξατομικευμένο περιεχόμενο (βλ. μουσική), βελτιώνοντας τη συνολική του εμπειρία πίσω από το τιμόνι.
Αδιαμφισβήτητα, η τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακή -όσο και αν απογοητεύει τους παραδοσιακούς petrolheads. Για να γίνουν ωστόσο τα οχήματα «έξυπνα» απαιτούνται μεγάλου ύψους επενδύσεις, όπως και εξειδικευμένο προσωπικό, δηλαδή μηχανικοί λογισμικού (software engineers).
Μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν αναγνωρίσει τον σημαίνοντα ρόλο των εν λόγω εργαζομένων στο νέο κεφάλαιο της αυτοκίνησης, αλλά και την προσήκουσα ανάγκη να ενταχθούν αυτοί στη μεγάλη οικογένεια της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η Stellantis, η οποία έχει κάτω από την «ομπρέλα» της κορυφαία αυτοκινητικά brands, συμπεριλαμβανομένων των Peugeot, Opel, Citroen και Fiat.