Το τελευταίο κύμα ακρίβειας υπήρξε τόσο μεγάλο, ώστε κάποια σούπερ μάρκετ του εξωτερικού αναγκάστηκαν να βάλουν αντικλεπτικά στα βούτυρα και στα μπουκάλια με το ελαιόλαδο. Όμως το Νο1 σε κλοπές προϊόν στα σούπερ μάρκετ είναι άλλο.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που τις περισσότερες φορές, τα ξυραφάκια βρίσκονται κλειδωμένα μέσα σε ντουλαπάκια από plexiglass, πλάι στα ταμεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει το The Hustle, πρόκειται για το προϊόν το οποίο κλέβουν 2,5 φορές συχνότερα από όλα τα άλλα στα σούπερ μάρκετ.
Ο λόγος για τον οποίο οι κλέφτες θέλουν τα ξυραφάκια είναι γιατί… όλοι θέλουν τα ξυραφάκια.
Πολλοί άνδρες και γυναίκες ξυρίζονται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και το American Academy of Dermatologists συστήνει στους καταναλωτές να αλλάζουν τις λεπίδες τους μετά από 5-7 ξυρίσματα.
Πρακτικά, οι άνθρωποι χρειάζονται ξυραφάκια όλη την ώρα και σύμφωνα με τον θεωρητικό του εγκλήματος Marcus Felson, «η ίδια αρχή που κάνει ένα προϊόν να αξίζει να αγοραστεί, το κάνει να αξίζει να κλαπεί».
Οι κλέφτες επιζητούν προϊόντα που εμφανίζουν διαρκή ζήτηση, καθώς το πρώτο πράγμα που περνά από το μυαλό τους είναι: Μπορώ να το πουλήσω αυτό;
Όπως σημειώνει το The Hustle, κανείς μπορεί να αγοράσει ξυραφάκια online, σε λαϊκές αγορές και σε περίπτερα.
Με δεδομένο το μικρό τους μέγεθος, είναι ένα προϊόν το οποίο ένας κλέφτης μπορεί να κρύψει εύκολα κάτω από την μπλούζα του σε μεγάλες ποσότητες, κάτι που σημαίνει ότι η αξία τους ανά κιλό είναι υψηλή.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Boston Globe είχε γράψει ότι τα ξυραφάκια Mach3 της Gillette ήταν το προϊόν με τη μεγαλύτερη συχνότητα κλοπών σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Και αυτό γιατί εάν ένας καταναλωτής που χρησιμοποιεί το Mach3 δύο φορές την εβδομάδα και αλλάζει ξυραφάκια κάθε πέντε ξυρίσματα, ξοδεύει 66,39 δολάρια τον χρόνο, όπως υπολογίζει το Hustle με βάση την τιμή λιανικής στις ΗΠΑ.
Το βρετανικό Centre for Retail Research υπολογίζει ότι το 5% από όλα τα προϊόντα Mach3 κλέβεται στην Ευρώπη, την ώρα που ο μέσος όρος των κλοπών για όλα τα προϊόντα λιανικής είναι 1,5%-2%.
Με δεδομένο ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους στα ξυραφάκια (υπολογίζεται κάτω από το 1%, καθώς ένα κατάστημα θα βγάλει περίπου 5 σεντς πουλώντας ένα σετ με την συσκευή και τα ανταλλακτικά της αντί 14 δολαρίων), είναι λογικό που πολλά καταστήματα αποφασίζουν να κλειδώσουν τα συγκεκριμένα είδη.
Όμως ακόμα και αυτή η μέθοδος έχει τα μειονεκτήματά τους. Πολλοί καταναλωτές δεν θέλουν να μπουν στον κόπο να ζητήσουν από τον υπάλληλο να ξεκλειδώσει το προϊόν, και έτσι προτιμούν να το αγοράσουν online, με αποτέλεσμα το σούπερ μάρκετ να χάνει την πώληση.
πηγη moneyreview.gr