Ηλεκτρονικό κατάστημα που λειτουργεί σε μεγάλη πόλη της περιφέρειας διαφημίζει κινητό τηλέφωνο στην τιμή των 599 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Με μια απλή αναζήτηση στις γνωστές μηχανές αναζήτησης και στα marketplaces, διαπιστώνει εύκολα κάποιος ότι το ίδιο μοντέλο κοστίζει από 720 ευρώ και άνω, με την επικρατέστερη τιμή να είναι κοντά στα 1.000 ευρώ. Οι εξαιρετικά προνομιακές τιμές σε προϊόντα – «κράχτες» αποτελούν το δόλωμα για τους καταναλωτές και βασικά η αρχή του μοτίβου που ακολουθείται στις περισσότερες απάτες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τι ακολουθεί; Ο καταναλωτής παραγγέλνει είτε πληρώνοντας μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας είτε ακόμη χειρότερα μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό, αλλά άδικα περιμένει να παραλάβει το πολυπόθητο κινητό τηλέφωνο των ονείρων του. Και όταν στη συνέχεια προσπαθήσει να επικοινωνήσει με το κατάστημα, είτε τηλεφωνικώς είτε γραπτώς, δεν πρόκειται να βρει κανέναν. Δεν λείπουν και εκείνες οι περιπτώσεις που το κατάστημα κατεβάζει ρολά εν μια νυκτί και ακόμη και οι επιστολές που αποστέλλονται με το ταχυδρομείο ή ακόμη και εξώδικα επιστρέφονται στους αποστολείς. Το τελευταίο συνέβη σε αρκετές περιπτώσεις στη διάρκεια της πανδημίας, όταν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, εκμεταλλευόμενα τη μη λειτουργία ή την περιορισμένη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, ξεφύτρωσαν σαν τα μανιτάρια.
Διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ από το www.kathimerini.gr πατώντας εδώ