Την επισήμανση πως ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας στην Ελλάδα δεν μπορούν να πορευτούν αποσπασματικά, κάνει με ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας., υπογραμμίζοντας επίσης την ανάγκη συνεργασίας, ανάδειξης προβλημάτων και στρατηγικής ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, με στόχο ένα βιώσιμο και δυναμικό τουριστικό μέλλον για τη χώρα.
Η ανακοινωση
Η “μοναχική” πορεία του τουρισμού μπορεί να αποβεί αδιέξοδη, αν δεν συνοδεύεται από τον πρωτογενή τομέα. Η συμπόρευση τους σε μια χώρα, όπως η Ελλάδα, μπορεί να ενισχύσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα χάρη στον πλούτο της γης, της ιστορίας, του πολιτισμού και του μοναδικού της θαλάσσιου και χερσαίου χώρου και του οικοσυστήματος. Είναι απορίας άξιο, πώς, όχι μόνο έχουν αφεθεί και οι δύο κλάδοι να πορεύονται μόνοι, αλλά , το χειρότερο, να πορεύονται χωρίς εθνική στρατηγική.
Οι πολιτικές ηγεσίας της χώρας διαχρονικά, δεν έχουν αντιληφθεί τη σημασία της γεωργίας, της κτηνοτροφίας, της αλιείας και της μελισσοκομίας που αποτελούν την πρώτη ύλη της γαστρονομίας που και εκείνη, με τη σειρά της, συμπληρώνει το πολιτιστικό απόθεμα της πατρίδας μας. Και, όπως δείχνουν τα τελευταία γεγονότα, δεν έχει γίνει αντιληπτή η πραγματική διάσταση των προβλημάτων που απειλούν την παραγωγή, στερώντας, πέρα από τις εξαγωγές, ένα ισχυρό “όπλο” από την φαρέτρα του Ελληνικού τουρισμού.
Με αυτή τη λογική, εμείς οι επαγγελματίες του τουρισμού, δεν μπορούμε να μένουμε αδιάφοροι στις κινητοποιήσεις και τις διεκδικήσεις των ανθρώπων που ζούνε μεν από την πλούσια πανίδα και χλωρίδα της χώρας, αλλά χωρίς κατεύθυνση, χωρίς στόχο και χωρίς προσαρμογή στα δεδομένα που διαμορφώνονται με βάση τη ζήτηση.
Είναι τα ίδια δεδομένα που αφορούν και το τουριστικό προϊόν, η διαμόρφωση του οποίου απαιτεί επίσης ανάλογες προσαρμογές. Και είναι όλα όσα μας λείπουν. Αυτά ζητάμε. Σε αυτά εμμένουμε. Και για αυτά οφείλουμε ως συλλογικοί φορείς του τουρισμού να αναλάβουμε τις αναγκαίες διαμεσολαβητικές πρωτοβουλίες αναδεικνύοντας τα προβλήματα και προβάλλοντας όσα συνδέονται με την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος.Οι πρωτοβουλίες του κοινωνικού αυτοματισμού οδηγούν σε αδιέξοδα.
Για την Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας
Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Καραλής