Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να επιβάλλουν πρόσθετο κόστος στις χειραποσκευές, εφόσον έχουν λογικό βάρος και διαστάσεις και τηρούν τις απαιτήσεις ασφαλείας απεφάνθη το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) σε μια απόφαση-σταθμό.
Απαραίτητο στοιχείο οι χειραποσκευές
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριό το 2014, έκρινε ότι οι χειραποσκευές πρέπει να θεωρούνται «απαραίτητο στοιχείο» και ότι «η μεταφορά τους δεν μπορεί συνεπώς να υπόκειται σε προσαύξηση της τιμής από τις αεροπορικές εταιρείες». Το κείμενο, σύμφωνα με το ethnos.gr, αναφέρει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να επιβάλλουν πρόσθετη χρέωση στις χειραποσκευές, υπό την προϋπόθεση ότι “πληρούν εύλογες απαιτήσεις όσον αφορά το βάρος και τις διαστάσεις και συμμορφώνονται με τις ισχύουσες απαιτήσεις ασφαλείας”.
Ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι πλέον καθοριστικός, καθώς οι ευρωβουλευτές καταγγέλλουν τις διαφορές στις τιμές και τα πρότυπα μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών για τις χειραποσκευές. Ζητούν την “εναρμόνιση” αυτών των πτυχών σε επίπεδο ΕΕ και ζητούν επίσης την αναθεώρηση του ισχύοντος κανονισμού για τις αεροπορικές υπηρεσίες.
Τι ισχύει σήμερα
Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να ταξιδεύουν χωρίς να πληρώνουν πρόσθετη χρέωση για τις χειραποσκευές τους, αλλά αυτό δεν τηρείται στην πράξη.
Όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της οργάνωσης Facua , υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες που πωλούν διάφορα εισιτήρια σε διάφορες τιμές, με κάποιες να περιλαμβάνουν χειραποσκευές και άλλες όχι, κάτι που αντιβαίνει στους κανονισμούς και στα δικαιώματα των καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, ορισμένοι αναγκάζονται να πληρώσουν πρόσθετη χρέωση για το ναύλο που περιλαμβάνει χειραποσκευή, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για δικαίωμα που προστατεύεται ήδη από τους κανονισμούς της ΕΕ.
Τι μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές
«Εφόσον πληρώσατε παραπάνω, μπορείτε να διεκδικήσετε τη διαφορά από την εταιρεία και αν αυτή αρνηθεί, να υποβάλετε καταγγελία στην αρχή καταναλωτών ή ακόμη και να προσφύγετε στο δικαστήριο, καθώς πρόκειται για νομική διεκδίκηση, όπου δεν απαιτείται δικηγόρος ή δικηγόρος και δεν υπάρχει κανένα κόστος για τον χρήστη».
Οι καταναλωτές θα πρέπει να προσκομίσουν απόδειξη πληρωμής και ένα στιγμιότυπο οθόνης που να δείχνει ότι η εταιρεία τους ανάγκασε να πληρώσουν ακριβότερο ναύλο για να μεταφέρουν χειραποσκευές.
πηγη imerisia.gr