Παρασκευή
29
Μάρτιος
TOP

Γιατί ακριβαίνουν οι τηλεοράσεις: Κέρδη-ρεκόρ για ναυτιλιακές μεταφοράς κοντέινερ

Οσοι δυσκολεύονται να δικαιολογήσουν τις αυξήσεις των τιμών σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά όπως οι λευκές συσκευές, οι τηλεοράσεις αλλά και τα ηλεκτρονικά είδη αποκλειστικά και μόνο με την άνοδο του κόστους των τιμών ενέργειας και των μικροεπεξεργαστών, δεν έχουν παρά να ρίξουν μια ματιά στα μεταφορικά κόστη. Και στο πώς αυτά μετατρέπονται σε κέρδη δεκάδων δισεκατομμυρίων κυριολεκτικά για τις ναυτιλιακές μεταφορικές.

Αναλυτές που παρακολουθούν τον κλάδο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπως, η Xeneta και η Drewry, προβλέπουν για το 2021 κέρδη-ρεκόρ, από 120 έως 190 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, ανάλογα με το πόσες εταιρείες συμπεριλαμβάνουν στους υπολογισμούς τους η κάθε μία. Επιπλέον η Drewry εκτιμά πως κατά το 2022 αυτή η κερδοφορία, που αφορά τα λειτουργικά κέρδη, θα ενισχυθεί έτι περαιτέρω, στα επίπεδα των 200 δισ. δολαρίων. Είναι ίσως χαρακτηριστικό πως ήδη τα κέρδη του τρίτου τριμήνου του 2021 των εταιρειών που παρακολουθεί ο Xeneta Shipping Index (XSI) είναι υψηλότερα από αυτά που οι ίδιες εταιρείες έκαναν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020.

Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd, η πέμπτη μεγαλύτερη στον κλάδο της παγκοσμίως, ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 12,8 δισ. δολαρίων για το 2021. Η αντίστοιχη επίδοσή της το 2020 ήταν 3,1 δισ.

Στις 9 Φεβρουαρίου η δεύτερη, πλέον, μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών στον πλανήτη, η δανέζικη Moller-Maersk, θα ανακοινώσει τα κέρδη για την περυσινή χρήση. Η Moller-Maersk έχει ήδη αναθεωρήσει ανοδικά τρεις φορές τις εκτιμήσεις της για το 2021 και βλέπει τώρα πως τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων θα κυμανθούν μεταξύ 22 και 23 δισ. δολαρίων έναντι 8,3 δισ. το 2020. Παράλληλα περιμένει ελεύθερες ταμειακές ροές τουλάχιστον 14,5 δισ. έναντι 4,6 δισ. το 2020.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πηγή: moneyreview