Παρασκευή
9
Δεκέμβριος
TOP

Η καλή τουριστική σεζόν φέρνει αυξήσεις 10% στα συμβόλαια του 2023

Κατά μέσο όρο 10% είναι η αύξηση που θα έχουν οι ξενοδόχοι, μετά τις διαπραγματεύσεις με τους tour operators, στα πακέτα της επόμενης χρονιάς. Όπως αναφέρουν στο Capital.gr παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς, οι καλύτεροι όροι στις τιμές είναι αφενός αποτέλεσμα της δυνατής φετινής τουριστικής περιόδου και της εκρηκτικής ζήτησης από το εξωτερικό, που στους περισσότερους δημοφιλείς προορισμούς ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019, αφετέρου όμως των αυξημένων λειτουργικών εξόδων λόγω του ενεργειακού κόστους και του πληθωρισμού.

Σύμφωνα πάντως με τους ξενοδόχους, η αύξηση στα συμβόλαια που έχει συμφωνηθεί με τους τουριστικούς πράκτορες, δεν είναι αρκετή για να καλύψει το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας των μονάδων. Και οι εκτιμήσεις είναι συγκρατημένες για την επόμενη χρονιά, εξαιτίας των μεγάλων ανατιμήσεων στην ενέργεια και σε βασικά αγαθά που μπορεί να μεταβάλουν σημαντικά την τουριστική ζήτηση.

Ψηλά η Ελλάδα στο δείκτη ικανοποίησης ξενοδοχείων

Τον Αύγουστο η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση έναντι των κύριων ανταγωνιστών της Μεσογείου στο γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) των ξενοδοχείων με 85,5%, σύμφωνα με στοιχεία της ReviewPro, της γνωστής εταιρείας για τη μέτρηση της ψηφιακής φήμης. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Κροατία με 83,7% και στην τρίτη η Κύπρος και η Ιταλία με 82,8%. Ακολουθούν η Ισπανία με 82,0% και η Τουρκία με 79,3% ενώ στην τελευταία θέση βρέθηκε η Γαλλία με 76,5%.

Στους επιμέρους δείκτες (όπως καθαριότητα, φαγητό-ποτό, τοποθεσία, εξυπηρέτηση, σχέση ποιότητας-τιμής και διασκέδαση) της Ελλάδας και των ανταγωνιστών της για τον Αύγουστο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας που επιμελήθηκε το ΙΝΣΕΤΕ, στην κατηγορία σχέση ποιότητας-τιμής στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 88,8% και ακολουθούν η Ελλάδα με 85,0% και η Τουρκία με 84,8%. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ιταλία με 83,6% και ακολουθούν η Ισπανία και η Κροατία με 80,5% και 78,9% αντίστοιχα. Στις τελευταία θέση βρίσκεται η Γαλλία με 75,7%.

Στο κριτήριο της εξυπηρέτησης στην πρώτη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 89,4% και στη δεύτερη η Ελλάδα με 88,6%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ισπανία με 87,6% και στην τέταρτη η Ιταλία με 86,9%. Ακολουθεί η Τουρκία με 86,7%. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Κροατία με 82,7% και η Γαλλία με 82,3%.

Τα πλάνα των tour operators

Τα πλάνα των tour operators, τα δωμάτια που θα διαθέσουν και οι διαθεσιμότητες σε πτήσεις τσάρτερ, καταρτίζονται και για τους χειμερινούς μήνες, αλλά και για την επόμενη τουριστική περίοδο, αν και την τελευταία η εικόνα για την ζήτηση ξεκινά να διαμορφώνεται από το Δεκέμβριο και μετά. Οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, TUI. DER Tοuristik, Alltours αναμένεται να επεκτείνουν, όπως λένε οι πρώτες πληροφορίες, τα προγράμματά τους για την Ελλάδα, περιμένοντας πως οι ελληνικοί προορισμοί θα παραμείνουν ψηλά στις προτιμήσεις.