Κυριακή
15
Δεκέμβριος
TOP

Ήρθε το τέλος της γυάλινης φιάλης; Οι νέες τάσεις στο κρασί

Εδώ και περίπου τέσσερις αιώνες, οι γυάλινες φιάλες είναι αναντικατάστατοι και ιδανικοί περιέκτες του ποιοτικού οίνου απ’ όλο τον πλανήτη που προορίζεται να ταξιδέψει στους ουρανίσκους του κόσμου. Γυαλί αρκετά σκληρό, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει κρασί, άρχισε να παρασκευάζεται μόλις τον 17ο αιώνα –είναι γνωστό ότι από την αρχαιότητα το κρασί αποθηκευόταν και μεταφερόταν σε πήλινους αμφορείς–, ενώ μόλις στα τέλη της δεκαετίας του 1970 καθορίστηκαν –από τους Αμερικανούς– τα 750 ml ως το μέγεθος τυποποίησης, για να υιοθετηθούν στη συνέχεια από την Ευρώπη. Μαζί με τον φελλό, την ετικέτα και τη συσκευασία, το γυάλινο μπουκάλι είναι μέρος του μύθου του κρασιού, της ζωής, της αξίας και, τελικά, της υστεροφημίας του. «Η σχέση του γυαλιού και του κρασιού θα διαρκέσει ακόμα πολλούς αιώνες, γιατί το γυαλί ως υλικό συσκευασίας διαθέτει ιδιότητες που το καθιστούν αναντικατάστατο. Είναι αδρανές και δεν μεταφέρει ουσίες του στο προϊόν, στο κρασί εν προκειμένω, άρα το διατηρεί αναλλοίωτο», σημειώνει ο Ηλίας Βαλαβάνης, CEO της εταιρείας Berlin Packaging για την Ανατολική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, θέση την οποία ανέλαβε μετά τη συγχώνευση του αμερικανικού κολοσσού με την οικογενειακή επιχείρηση υαλουργίας Βαλαβάνης ΑΕ.

Διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ από το www.gastronomos.gr πατώντας εδώ