Παρασκευή
23
Φεβρουάριος
TOP

Καφές: Οι αλήθειες και τα ψέματα

Τα οφέλη της αγαπημένης καθημερινής συνήθειας για πολλούς.

Η ηθοποιός Ελένη Γερασιμίδου και η διαιτολόγος – διατροφολόγος, Λουκία Γερακίτη, μίλησαν στην εκπομπή «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τις αλήθειες και ψέματα για τον καφέ.

H ηθοποιός ανάφερε ότι της αρέσει ο καφές και η προτιμάει να πίνει ελληνικό. Μάλιστα κατά την προσφιλή της συνήθεια πίνει ένα καφέ το πρωί κι έναν το απόγευμα. Στην συνέχεια η διαιτολόγος – διατροφολόγος ξεκίνησε αναλύοντας τα οφέλη που προκύπτουν από την κατανάλωση καφέ.

Οφέλη από την κατανάλωση καφέ

«Μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές έχει παραπάνω από χίλια βιοενεργά συστατικά. Έχει πολυφαινόλες, άρα έχει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδης δράση».

Κάποιοι άνθρωποι μπορεί μετά την κατανάλωση καφέ να παρουσιάζουν ταχυπαλμία. Η κα Γερακίτη ανέφερε ότι αν μετά την κατανάλωση ενός φλυτζανιού καφέ παρουσιάζονται δυσάρεστα συμπτώματα, τότε μπορεί να γίνει λόγος για δυσανεξία στην καφεΐνη, κι είναι κάτι πολύ σπάνιο.

Σύμφωνα με τον FDA μπορούμε να καταναλώνουμε μέχρι και 3 – 4 ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη.

Παλιότερα υπήρχε η αντίληψη ότι ο ντεκαφεϊνέ ήταν έντονα επεξεργασμένο προϊόν, τώρα πια όμως η διαδικασία της αποκαφενοποίησης του γίνεται με φίλτρα νερού, πράγμα που σημαίνει ότι γίνεται με φυσικούς τρόπους.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο καφές δημιουργεί εθισμό.

Ελληνικός vs Espresso

Ο ελληνικός καφές διαφέρει στα ‘ψιλά γράμματα’ από τον espresso, έχει περισσότερη αντικαρκινική δράση. Tο βασικό μήνυμα είναι να πιει κάποιος τον καφέ του χωρίς πρόσθετα.

Είναι υγιεινό το γάλα στον καφέ τελικά;

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι με το γάλα προσθέτουμε αμινοξέα, άρα μπορούμε να έχουμε κι ένα επιπλέον όφελος στα αντιοξειδωτικά του.

Ο καφές αυξάνει τον μεταβολισμό κι αυξάνει την αθλητική επίδοση;

Ο καφές αυξάνει τον βασικό μεταβολικό ρυθμό, αλλά παροδικά. Επιπλέον η κατανάλωση καφέ βοηθάει στην αύξηση απόδοσης και στα αθλήματα αντίστασης κι αντοχής.

Πηγή: in.gr