Παρασκευή
3
Μάιος
TOP

Καλαμάτα: Σχέδιο κατάρτισης με θέμα τον ψηφιακό μετασχηματισμό στη μη-τυπική μάθηση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 18 Απριλίου το σχέδιο κατάρτισης με τίτλο «Forward Together: Harnessing Digital Transformation for Inclusive and Sustainable Non-Formal Learning» (Προχωρώντας μπροστά: Αξιοποιώντας τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό για πιο Συμπεριληπτική και Βιώσιμη Μη-Τυπική Μάθηση), που υλοποιήθηκε στην Καλαμάτα, από τις 14 έως τις 18 Απριλίου 2024 από την Κοιν.Σ.Επ. Culti Multi στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού μαθησιακού προγράμματος ERASMUS+.

Σε αυτό συμμετείχαν 30 σύμβουλοι νέων και άτομα που δραστηριοποιούνται στον τομέα της νεολαίας από 10 διαφορετικές χώρες, την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Τσεχία, την Κροατία, την Ιταλία, τη Λιθουανία, τη Λετονία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία, ενώ την εκπαιδευτική διαδικασία διευκόλυναν δύο έμπειρες εκπαιδεύτριες στον τομέα της νεολαίας και της μη-τυπικής μάθησης, η κα Φωτεινή Αράπη και η κα Παναγιώτα Αράπη.

Αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα σχεδιάστηκε για να ενσωματώσει τις βασικές αρχές της μη τυπικής εκπαίδευσης με τα πιο σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και βιώσιμες πρακτικές, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία που αποσκοπεί στο να εμπλουτίσει τα τοπία της μη τυπικής μάθησης.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι συμμετέχοντες συμμετείχαν ενεργά σε μία ποικιλία διαδραστικών ενοτήτων,  οι οποίες σχεδιάστηκαν για να ανταποκρίνονται διαφορετικά στυλ μάθησης και να μεγιστοποιούν τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Αυτές οι δραστηριότητες βασίζονταν στις αρχές της μη τυπικής μάθησης προώθησαν ένα περιβάλλον συνεργατικής μάθησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Οι κύριες στιγμές της εκπαίδευσης περιλάμβαναν λεπτομερείς διαδραστικές παρουσιάσεις καλύπτοντας ουσιαστικά θέματα όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η παιχνιδοποίηση, τα είδη μάθησης και η διευκόλυνση της συμμετοχής και ένταξης των νέων. Αυτές οι παρουσιάσεις εξόπλισαν τους συμμετέχοντες με θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να εμπλουτίσουν και να ενισχύσουν την εργασία τους με τους νέους στις χώρες τους, προωθώντας πιο διαδραστικές, προσβάσιμες και σχετικές εμπειρίες μάθησης.

Οι συμμετέχοντες είχαν επίσης τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τον τοπικό πολιτισμό της Καλαμάτας, βιώνοντας την πλούσια γαστρονομική κληρονομιά και τη ζωντανή πολιτιστική ζωή της. Αυτή η πολιτιστική ενσωμάτωση εμπλούτισε περαιτέρω την εκπαιδευτική εμπειρία, παρέχοντας ευρύτερο πλαίσιο και βαθύτερη κατανόηση των διαφορετικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.

Οι συμμετέχοντες έφυγαν από την Καλαμάτα, έχοντας στη βαλίτσα τους εργαλεία και μεθόδους για να ενσωματώσουν αποτελεσματικά τη ψηφιακή μεταμόρφωση, τη βιωσιμότητα και την ένταξη στις δραστηριότητές τους. Αυτό διασφαλίζει ότι η μάθηση δεν είναι μόνο ολοκληρωμένη αλλά και προσαρμόσιμη σε διάφορες ανάγκες, βελτιώνοντας σημαντικά τις υπηρεσίες που προσφέρονται σε νέους ανθρώπους.

Το σχέδιο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μαθησιακού Προγράμματος ERASMUS+, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, εθνικής μονάδας συντονισμού το προγράμματος.

Επιπλέον, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Δήμο Καλαμάτας και το Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο για την υποστήριξη με τη διάθεση της αίθουσας στην οποία πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα.

Η υλοποίηση του προγράμματος αυτού αποτελεί τη συνέχιση μιας σειράς εκπαιδευτικών δράσεων που έχουμε προγραμματίσει με στόχο την κατάρτιση ατόμων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της νεολαίας στην Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό, ώστε να μπορούν να προσφέρουν ουσιαστικές και ποιοτικές υπηρεσίες στους νέους.

Η επιτυχία του εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελεί απόδειξη της συνεχιζόμενης δέσμευσης της ΚΟΙΝΣΕΠ Culti Multi, αλλά και του προγράμματος ERASMUS+ για την προώθηση της μη-τυπικής μάθησης ως εργαλείο για την ενδυνάμωση και την υποστήριξη της δια βίου ανάπτυξης ικανοτήτων.