Τετάρτη
7
Οκτώβριος
TOP

Κατώτατος μισθός: Τι επιπλέον ποσά θα πάρουν «στο χέρι» 550.000 εργαζόμενοι το 2027 και το 2028 – Ποιοι θα λάβουν τρεις αυξήσεις

Σημαντικές αυξήσεις στα καθαρά μηνιαία εισοδήματά τους θα δουν περίπου 550.000 χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα, καθώς ο κατώτατος μισθός με τον οποιο αμείβονται κάθε μήνα εισέρχεται σε μια σταθερή τροχιά ανόδου με ορίζοντα το 2028.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση στην 90η ΔΕΘ, εντός των προσεχών 15 μηνών, ο κατώτατος μισθός θα αναπροσαρμοστεί σε δύο δόσεις, φθάνοντας την 1η Ιανουαρίου 2028 στο ελάχιστο επίπεδο των 1.000 ευρώ μικτά, για όλους όσοι είναι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα.

Σύμφωνα με το «σενάριο» σταδιακής αύξησης που παρουσίασε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, η πρώτη φάση της νέας αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού ξεκινά την 1η Απριλίου 2027. Από την ημερομηνία αυτή, ο μικτός κατώτατος μισθός θα αυξηθεί κατά 40 ευρώ ή κατά ποσοστό 4,35%, ανεβαίνοντας από τα 920 ευρώ στα 960 ευρώ.

Η θετική αυτή μεταβολή θα αποτυπωθεί και στις καθαρές αποδοχές των εργαζομένων, οι οποίες θα ενισχυθούν επιπλέον και από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 0,5% την 1η-4-2027. Ενδεικτικά:

  • για εργαζόμενο ηλικίας άνω των 30 ετών, χωρίς εξαρτώμενα τέκνα, το καθαρό ποσό του κατώτατου μισθού θα διαμορφωθεί στα 803,23 ευρώ, από 771,67 ευρώ που είναι σήμερα, σημειώνοντας μηνιαία αύξηση 31,56 ευρώ (4,09%).
  • για εργαζόμενο ηλικίας μεταξύ 26 και 30 ετών, χωρίς εξαρτώμενα τέκνα, το καθαρό ποσό του κατώτατου μισθού θα διαμορφωθεί στα 816,14 ευρώ, από 780,77 ευρώ που είναι σήμερα, σημειώνοντας αύξηση 35,37 ευρώ (4,53%).

διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του www.newsit.gr πατώντας ΕΔΩ