Σάββατο
27
Απρίλιος
TOP

Κλίμα, κόστος και εργατικά χέρια τα μεγάλα προβλήματα της παγκόσμιας ελαιοκομίας

πηγη φωτογραφίας zarpanews.gr

Κλιματική αλλαγή, έλλειψη γνώσεων από πλευράς καταναλωτών και δυσκολίες ως προς τα εργατικά χέρια αποτέλεσαν τα σημαντικότερα προβλήματα για τους ελαιοκαλλιεργητές το 2023, με το υψηλό κόστος παραγωγής και τις καιρικές συνθήκες να θεωρούνται ότι επηρέασαν περισσότερο φέτος τη συγκομιδή. Σύμφωνα με όσα απαντούν παραγωγοί και ελαιοτριβείς από όλο τον κόσμο στη μεγάλη έρευνα που διεξήγαγε το Olive Oil Times για το 2023, η φετινή συγκομιδή περιγράφεται ως η δυσκολότερη από όσες θυμούνται, δηλώνοντας την απογοήτευσή τους τόσο για τις αποδόσεις (το 46% των συμμετεχόντων) όσο και για ζητήματα ποιότητας (το 72%).

Τα όσα καταγράφονται αντικατοπτρίζουν πλήρως την εικόνα και της ελληνικής ελαιοκομίας σε μία χρονιά πρωτόγνωρη όχι μόνο σε παραγωγικό επίπεδο, αλλά και ως προς την αγορά του προϊόντος.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023/2024 η παγκόσμια παραγωγή ελαιολάδου δεν προβλέπεται να υπερβεί τους 2,4 εκατ. τόνους, καταγράφοντας μία δεύτερη συνεχή χρονιά μειώσεων, αλλά και το χαμηλότερο σύνολο από το 2013/2014.

Επιβολή προτύπων για τον περιορισμό της απάτης, αλλά και πίεση προς τις κυβερνήσεις για μέτρα στήριξης του τομέα, είναι τα σημαντικότερα αιτήματα που διατυπώθηκαν από τους ερωτηθέντες, που προσθέτουν και αυτό της ανάγκης για παγκόσμιες εκστρατείες για την προώθηση του προϊόντος.

 

Κλιματική αλλαγή και εργατικά χέρια οι ανοιχτές πληγές για τους ελαιοκαλλιεργητές της Μεσογείου

Για ακόμη μία χρονιά, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής υπογραμμίζονται ως η σημαντικότερη πρόκληση για τους παραγωγούς, με ποσοστό λίγο υψηλότερο από το 63% να την αξιολογεί ως μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες του. Επιπτώσεις που εντοπίζονται ιδιαίτερα στη λεκάνη της Μεσογείου, η οποία και ευθύνεται για το 95% της παγκόσμιας παραγωγής. Αυξημένες θερμοκρασίες και ξηρασία απασχόλησαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τα σημαντικότερα παραγωγικά κέντρα για την ελιά σε Νότια Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.

Σε επίπεδο προκλήσεων, ένα 49% των ερωτηθέντων αξιολόγησε ως δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα την έλλειψη γνώσεων από πλευράς καταναλωτών σχετικά με το ελαιόλαδο. Η καλύτερη κατανόηση της παραγωγής και της αριστείας ορισμένων προϊόντων κρίνεται κομβικής σημασίας ιδιαίτερα για την επιβίωση των μικρών παραγωγών, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στην έρευνα η Adriana Saldarriaga, από το Casale delle Mille Olive, με έδρα το Λάτσιο.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Πηγη ypaithros.gr