Τα στάνταρ στην ασφάλεια των αυτοκινήτων αναμένεται να γίνουν ακόμη πιο αυστηρά μέσα στα επόμενα χρόνια, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων. Αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν ακόμη και τα χειροκίνητα κιβώτια. Δείτε γιατί.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες τα αυτοκίνητα έγιναν πολύ πιο ασφαλή. Συστήματα όπως το ABS, το ESP και οι αερόσακοι, που μέχρι πρότινος συναντούσες σε ακριβά αυτοκίνητα ή έπρεπε να τα πληρώσεις σε έξτρα εξοπλισμό, σήμερα, θεωρούνται προαπαιτούμενο για κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται στο σύγχρονο κόσμο και ειδικά στην Ευρώπη.
Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν, πλέον, και όλα τα επικουρικά συστήματα που αξιολογούνται σήμερα από τον Euro NCAP, δηλαδή τα πρόσθετα συστήματα που αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων: ακούσια αλλαγή λωρίδας, βομβητές, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (AEB) και άλλα. Ειδικά για το τελευταίο, δηλαδή το AEB (Autonomous Emergency Stop), η καθολική εφαρμογή του σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και η αύξηση της παρεμβατικότητάς του με στόχο τη μείωση των συγκρούσεων αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία των αυτόματων κιβωτίων, καθώς έτσι αποφεύγεται το σβήσιμο του κινητήρα σε περιπτώσεις πλήρους ακινητοποίησης του οχήματος από το σύστημα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού (στα χειροκίνητα κιβώτια το αυτοκίνητο σβήνει αν ακινητοποιηθεί εντελώς και ο οδηγός δεν έχει απεμπλέξει τη σχέση μέσω του συμπλέκτη).
Έρευνες επισημαίνουν πως με βάση τα παραπάνω, αλλά και λόγω της ενίσχυσης των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων, τα χειροκίνητα κιβώτια οδηγούνται σε αργό θάνατο σταδιακά και έτσι, από δω και εξής, οι αυτόματες διατάξεις θα κυριαρχήσουν.
Άλλωστε, σε αντίθεση με το παρελθόν, τα αυτόματα κιβώτια είναι πλέον πιο αποδοτικά και εξασφαλίζουν χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων λόγω της βέλτιστης διαχείρισης της απόδοσης του κινητήρα. Επίσης, είναι πλέον μάλλον συχνό φαινόμενο να βλέπουμε νέα αυτοκίνητα που λανσάρονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αφήνοντας για τα καλά στο παρελθόν τα χειροκίνητα κιβώτια.