Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δεν προτίθεται να αποσύρει την απόφαση για τις συγχωνεύσεις Τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη Λακωνία, όπως προκύπτει από την σχετική Απάντηση με Αρ. Πρωτ. 108284 /ΥΣ στην Ερώτηση της Βουλευτού Λακωνίας με το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, κας Νάγιας Γρηγοράκου, με τίτλο: «Υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου με συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων και στον Νομό Λακωνίας».
Υπενθυμίζεται ότι η Βουλευτής είχε ζητήσει από το αρμόδιο Υπουργείο να αποσύρει τις αποφάσεις συγχωνεύσεων σε ένα τμήμα ανά τάξη για τα σχολεία: 4ο Δ.Σ. Σπάρτης (Δ΄ τάξη), 5ο Δ.Σ. Σπάρτης (Α΄ τάξη και η ΣΤ΄ τάξη), Δ.Σ. Ξηροκαμπίου (Γ΄ τάξη), Δ.Σ. Βλαχιώτη (Γ΄ τάξη), Δ.Σ. Μολάων (Β΄ και η Δ΄ τάξη), Δ.Σ. Μονεμβασιάς (Γ΄ τάξη και η Ε΄ τάξη) και Δ.Σ. Νεάπολης (Ε΄ τάξη), τονίζοντας πως τα πολυπληθή τμήματα είναι κόντρα σε κάθε σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση και ως εκ τούτου υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο.
Παράλληλα, είχε επισημάνει πως δεν πρέπει να μπει «λουκέτο» στα νηπιαγωγεία του Βρονταμά και της Αγγελώνας, προκειμένου να μην απαιτείται η καθημερινή μετακίνηση πολλών χιλιομέτρων για τα παιδιά.
Τέλος είχε ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην άμεση κάλυψη των αναγκών του Νομού Λακωνίας σε εκπαιδευτικούς, με την πλήρωση των προβλεπόμενων θέσεων, προκειμένου να μην χαθούν και φέτος πολύτιμες διδακτικές ώρες.
Διαβάστε παρακάτω την απάντηση
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
—–
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΠΡΟΣ: Τη Βουλή των Ελλήνων
Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού
Ελέγχου
Τμήμα Ερωτήσεων
ΚΟΙΝ.: Bουλευτή κ.
– Παναγιώτα (Νάγια) Γρηγοράκου
(Δια της Βουλής των Ελλήνων)
ΘΕΜΑ : «Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ. 6417/29-8-2024»
Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Για τη δημιουργία τμημάτων στα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 50 του ν.4692/2020. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι: «Ο μέγιστος αριθμός νηπίων/προνηπίων είναι είκοσι πέντε (25) ανά τμήμα. Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαπέντε (15)».
Για τη δημιουργία τμημάτων στην Α’ τάξη στα επταθέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 50 του ν.4692/2020. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι πέντε (25). Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα».
Αναφορικά με τους συνολικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν διενεργηθεί βάσει των διατάξεων του ν.4589/2019 για τα σχολικά έτη 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025, επισημαίνεται ότι έχουν διορισθεί 35.848 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην Επικράτεια, εκ των οποίων 18.401 σε δομές Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης (15.673 στη Γενική Εκπαίδευση και 2.728 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση) καθώς και 17.447 σε δομές Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (14.448 στη Γενική και 2.999 στην ΕΑΕ).
Ειδικότερα, για το σχολικό έτος 2024-2025 διορίστηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 3.255 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων 2.918 στη Γενική Εκπαίδευση και 337 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ειδικότερα, για το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025 στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας στην οποία αναφέρεται η συγκεκριμένη Ερώτηση, διορίστηκαν 118 εκπαιδευτικοί, 110 στη Γενική Εκπαίδευση και 8 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αυτές γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1,2 και 3 του άρθρου 4 «Προσδιορισμός λειτουργικών κενών» της υπ΄αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β΄) ΥΑ, με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.», ενώ, σύμφωνα με την παρ. 4 αυτού, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με βάση τις κατά την παρ.3 λειτουργικές ανάγκες, καθώς και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 5 «Διαδικασία πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π.» της ως άνω Υ.Α.: «α. Η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας αυτής. (…) β. Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στις σχολικές μονάδες από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οφείλουν να αξιολογούν και ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός. (…)»
Παράλληλα, σημειώνεται ότι κατά την Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σχολικού έτους 2024-2025, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 18.639 προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 11.051 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και 7.588 στη Γενική Εκπαίδευση. Ειδικότερα, στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας προσλήφθηκαν 82 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, 35 στη Γενική Εκπαίδευση και 47 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το με αρ. πρωτ. 5680/2-9-2024 έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, η απόφαση περί αναστολής λειτουργίας νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων εκδίδεται κάθε χρόνο ύστερα από εισήγηση των αρμόδιων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, αφορά σε σχολεία με μηδενικό ή μικρό αριθμό μαθητών και αφορά στο επόμενο σχολικό έτος και μόνο. Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2024-2025 εκδόθηκε η με αρ. πρωτ. 4388/01.8.2024 απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου με θέμα «Αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων Περιφέρειας Πελοποννήσου για το σχολικό έτος 2024 – 2025». Τέλος, επισημαίνεται ότι τα λειτουργικά κενά καταχωρούνται από την αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ