Τετάρτη
11
Νοέμβριος
TOP

Οι νέες εισφορές για τους ελεύθερους επαγγελματίες το 2027

Θα ακολουθήσουν την αύξηση του πληθωρισμού και το 2027

Κλείδωσαν οι αυξήσεις στις εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίες θα ακολουθήσουν την αύξηση του πληθωρισμού και το 2027.

Με βάση το σενάριο για πληθωρισμό 3,5% το 2026, οι ασφαλιστικές εισφορές των μη μισθωτών θα αυξηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2027 κατά περίπου 9 έως 24 ευρώ τον μήνα.

Ειδικότερα, η εισφορά της πρώτης ασφαλιστικής κατηγορίας για κύρια ασφάλιση και υγεία θα διαμορφωθεί στα 259,55 ευρώ, από 250,77 ευρώ σήμερα, ενώ στη δεύτερη κατηγορία θα ανέλθει στα 311,46 ευρώ.

Στην τρίτη κατηγορία θα φτάσει τα 373,25 ευρώ, στην τέταρτη τα 448,64 ευρώ και στην πέμπτη τα 537,63 ευρώ.

Για τους ασφαλισμένους της έκτης και υψηλότερης κατηγορίας, η μηνιαία εισφορά θα αυξηθεί στα 699,51 ευρώ, από 675,87 ευρώ το 2026.

Σε ετήσια βάση, η πρόσθετη επιβάρυνση θα κυμανθεί από περίπου 105 ευρώ για την πρώτη κατηγορία έως 284 ευρώ για την έκτη, επιβεβαιώνοντας ότι η επιλογή του πληθωρισμού ως βάσης αναπροσαρμογής περιορίζει το κόστος για τους ελεύθερους επαγγελματίες σε σχέση με την εφαρμογή του δείκτη μισθών.

Επισημαίνεται ότι το 2027 με το ποσοστό του πληθωρισμού και όχι με βάση τον δείκτη μεταβολής μισθών θα επιβαρυνθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών, που θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένες εισφορές από το νέο έτος (στο τέλος Ιανουαρίου).

Με διάταξη που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας για τις εργασιακές σχέσεις και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) προβλέπεται νέα αναστολή (για 3η διαδοχική φορά) της εφαρμογής του δείκτη μεταβολής μισθών, μεταθέτοντας την ενεργοποίησή του για το 2028.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του newsit.gr.