Τρίτη
24
Δεκέμβριος
TOP

Οι τουρίστες έρχονται στην Ελλάδα για φαγητό και διασκέδαση

Πού ξοδεύουν τα χρήματά τους οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα και σε ποιους προορισμούς δαπανούν τα περισσότερα; Ποιοι αύξησαν περισσότερο τις δαπάνες τους φέτος σε σχέση με πέρυσι και γιατί στη χώρα μας οι ξένοι κάνουν μεγαλύτερες αναλήψεις μετρητών από ό,τι σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς; Πόσα περισσότερα χρήματα ξοδεύουν όσοι έρχονται για δεύτερη φορά εδώ σε σχέση με την πρώτη και γιατί επιστρέφουν μόνον δύο στους δέκα ενώ στην Ισπανία τρεις;

Αυτά είναι ερωτήματα τα οποία απαντάει στην «Κ» η Σέβη Βασίλεβα, γενική διευθύντρια της Visa για την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Μάλτα και το Ισραήλ, αποκαλύπτοντας πρόσθετα στοιχεία της ετήσιας ανάλυσης που συντάσσει για τον μεσογειακό τουρισμό. Πρόκειται για στοιχεία που συλλέγονται με βάση τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα από κάρτες που έχουν εκδοθεί σε άλλες χώρες. Και καθώς ο συγκεκριμένος όμιλος έχει ένα πάρα πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς, το δείγμα του θεωρείται λίαν αντιπροσωπευτικό.

Αυξημένες δαπάνες

Το πρώτο σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τη Visa, οι δαπάνες των τουριστών στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 14% τη χρονική περίοδο από τον Οκτώβριο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2024 και σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγουμένου έτους. Πολύ περισσότερο δηλαδή από την αύξηση του 4,1% που δείχνουν για το εννεάμηνο του 2024 τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που συγκεντρώνονται δειγματοληπτικά με ερωτηματολόγιο στις πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, όπως τα αεροδρόμια. Πρόκειται για μια ένδειξη ότι οι πραγματικές τουριστικές εισπράξεις ενδέχεται να είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από αυτές που καταγράφονται και που φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν τα 22 δισ. «Η δαπάνη των επισκεπτών στην Ελλάδα παρουσιάζει ισχυρή αύξηση 14% σε ετήσια βάση, ενώ ο αριθμός των καρτών που χρησιμοποιήθηκαν αυξήθηκε επίσης κατά 16%», εξηγεί η επικεφαλής της Visa. Ακόμη πιο εντυπωσιακή όμως είναι η σύγκριση με το 2019, που δείχνει ότι η δαπάνη έχει αυξηθεί κατά 124%. Το 27% αυτής αφορά αυξημένες δαπάνες ανά επισκέπτη, ενώ το υπόλοιπο 73% οφείλεται στην αύξηση του απόλυτου αριθμού επισκεπτών. Η συνολική μεγάλη άνοδος βέβαια εξηγείται από την αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην ελληνική αγορά και όχι μόνο από την εξέλιξη των τουριστικών μεγεθών. «Αν και τα στοιχεία μας δεν δείχνουν το εισόδημα των επισκεπτών, μπορούμε να εξαγάγουμε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Οπως για τους επισκέπτες που πραγματοποιούν την υψηλότερη δαπάνη, που τυγχάνει να είναι οι επισκέπτες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη δαπάνη των επισκεπτών που επιστρέφουν, η οποία είναι 77% υψηλότερη όταν επισκέπτονται την Ελλάδα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά», σημειώνει η Σέβη Βασίλεβα. Ετσι, η στόχευση αυτών των ανθρώπων, ώστε να επισκεφθούν ξανά την Ελλάδα το επόμενο έτος, αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία, προσθέτει.

Διαβάστε περισσότερα στο δημοσίευμα του www.moneyreview.gr πατώντας ΕΔΩ