Τετάρτη
24
Απρίλιος
TOP

Πάνω από 4.500 «κλικ» καθημερινά τον Νοέμβριο στο mitos.gov.gr -Πού βοηθά στην καθημερινότητα

Πάνω από 4.500 πολίτες τον Νοέμβριο, σε καθημερινή βάση, μπήκαν στο mitos.gov.gr για να ενημερωθούν για τη διαδικασία που τους ενδιαφέρει.

Συγκεκριμένα, στην πλατφόρμα, «Μίτος» η οποία λειτουργεί πιλοτικά, βρίσκονται 2.088 δημοσιευμένες διαδικασίες (τις οποίες ο πολίτης μπορεί να αναζητήσει στο Μητρώο είτε κατά είδος είτε κατά γεγονός ζωής) που διευκολύνουν την αλληλεπίδραση των πολιτών με το Δημόσιο, καθώς δίνουν πληροφορίες αναλυτικά για όλα τα απαραίτητα βήματα, τα έγγραφα που χρειάζεται να προσκομίσουν στους αρμόδιους δημόσιους φορείς και τις υπηρεσίες, τις ισχύουσες διοικητικές διαδικασίες, την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τον χρόνο διεκπεραίωσης των διαδικασιών, τα ψηφιακά βήματα που μπορούν να κάνουν, τις αιτήσεις που πρέπει να υποβάλλουν, τις προϋποθέσεις κά.

Επιπλέον βρίσκονται 2.619 ακόμα διαδικασίες που σύντομα θα είναι προσβάσιμες από τους πολίτες στο gov.gr . Πρόκειται για 340 διαδικασίες προς δημοσίευση (οι οποίες βρίσκονται στο τελικό στάδιο ελέγχου από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης), 353 διαδικασίες προς έγκριση (οι οποίες βρίσκονται στο ενδιάμεσο στάδιο ελέγχου και έγκρισης από τους αρμόδιους φορείς) και 1.926 υπό επεξεργασία (όσες δηλαδή βρίσκονται στο αρχικό στάδιο καταχώρισης από τους αρμόδιους φορείς).

Όπως έχει υπογραμμίσει και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης για το ΜΙΤΟΣ, «με έναν τρόπο πολύ ενδιαφέροντα καταγράφει τα βήματα τα οποία απαιτούνται σε κάθε διαδικασία που θέλουμε το κράτος να αλληλεπιδράσει μαζί μας: πού είναι ψηφιακές οι διαδικασίες, πού δεν είναι», τονίζοντας ότι «ο στόχος είναι διπλός: ο στόχος είναι αφενός να έχουμε ένα νήμα, έναν μίτο, για να μπορέσουμε ως πολίτες να διαχειριστούμε αυτόν τον λαβύρινθο. Αλλά υπάρχει και ο δεύτερος: “ό,τι δεν μπορώ να το μετρήσω δεν μπορώ να το μεταρρυθμίσω”».

Να αναφερθεί ότι οι κατηγορίες υπηρεσιών είναι παρόμοιες με τις υπηρεσίες του gov.gr, όπως είναι η γεωργία και κτηνοτροφία, δικαιοσύνη, εκπαίδευση, εργασία και ασφάλιση κτλ και παρέχονται σε πολίτες, δημόσιους υπαλλήλους, δημόσιους φορείς, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις, νομικά πρόσωπα-νομικές οντότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι 34 υπηρεσίες του gov.gr συνδέονται με τον ΜΙΤΟ, μεταξύ των οποίων η άδεια πολιτικού γάμου, η αίτηση επιδόματος ανεργίας, η αναγνώριση πτυχίου, η ανανέωση άδειας μοτοποδηλάτου, το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας λόγω γάμου, το αντίγραφο άδειας οδήγησης λόγω φθοράς, το αντίγραφο ποινικού μητρώου, η απογραφή φυσικού προσώπου στο Μητρώο Εργοδοτών (eΕΦΚΑ), η ασφαλιστική ενημερότητα φυσικών/νομικών προσώπων, οι εγγραφές πρωτοετών φοιτητών, η εγγραφή σε νηπιαγωγείο, η έκδοση υπεύθυνης δήλωσης, το επίδομα παιδιού, η ληξιαρχική πράξη συμφώνου συμβίωσης, θανάτου, γέννησης, γάμου, η πληρωμή εξόδων κηδείας, το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης κά.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδας Χριστόπουλος «το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών – ΜΙΤΟΣ, είναι ένα ακόμα κομβικής σημασίας έργο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μαζί το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) και το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας συναπαρτίζουν την “Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών”, η οποία θα αποτελέσει μια μεταρρυθμιστική τομή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πηγή: iefimerida.gr