Τετάρτη
11
Δεκέμβριος
TOP

Παπανικόλας: Σε 36 μήνες έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος

Σε 36 μήνες από την έναρξη των κατασκευών θα είναι έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος. Σε παρουσία του εχθές στην ΕΡΑ Πάτρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας μίλησε εκπομπή της δημοσιογράφου Δήμητρας Αναργύρου για το έργο.

Ο επικεφαλής της παραχωρησιούχου σημείωσε πως τα εργοτάξια θα στηθούν μόλις τελειώσουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Αυτές είναι η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση της τροποποιημένης σύμβασης από τη Βουλή, η υπογραφή της και το πράσινο φως της Κομισιόν.

Όπως σημείωσε τα έργα θα εκτελέσουν οι 4 εταιρείες που απαρτίζουν την κοινοπραξία, δηλαδή η Vinci, η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΑΒΑΞ. Η διάρκεια των έργων έχει στοχευθεί στους 36 μήνες από την έναρξη τους.

Τα εργοτάξια και ο χρόνος

Τα εργοτάξια θα είναι συνολικά 4 σε επιλεγμένα σημεία του δρόμου. Το θετικό κατά τον κ.Παπανικόλα σημείο των έργων είναι πως γίνονται σε “παρθένο” έδαφος, δηλαδή είναι σχεδόν εξ`ολοκλήρου νέος δρόμος εκτός από ένα τμήμα μετά την Περιμετρική Πατρών.

Απαντώντας σε ερώτημα του δημοσιογράφου Νίκου Καραγιάννη για τυχόν τμηματική παράδοση του αυτοκινητόδρομου αποκάλυψε πως είναι με διαφορά 3-4 μηνών, ωστόσο η Ολυμπία Οδός μπορεί εφόσον ολοκληρώσει κάποιο τμήμα να το παραδώσει.

Παράλληλα τόνισε πως και το Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει με όλες τις καινοτομίες που εφαρμόζονται στο Κόρινθος-Πάτρα, δηλαδή την χιλιομετρική χρέωση, το πρόγραμμα νερό από τον αέρα κ.α.

Ο κ.Παπανικόλας μίλησε κιόλας για την ευεργετική επίδραση που θα έχει ο νέος αυτοκινητόδρομος της Πατρών-Πύργου στη δραστική μείωση των ατυχημάτων και των θανάτων από τροχαία καθώς έχουμε το παράδειγμα της Κορίνθου-Πατρών. Σε αυτόν οι ανθρώπινες απώλειες είναι δύο ανά έτος όταν παλαιότερα ήταν περισσότερες από 35.

Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα

Τέλος, αναφορικά με το υπόλοιπο τμήμα της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, ο Δ.Σ. της παραχωρησιούχου υπογράμμισε πως ναι μεν επανεντάχθηκε στην σύμβαση αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο υλοποίησης.

Ωστόσο δεν απέκλεισε κάποια στιγμή μελλοντικά, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες, περιβαλλοντικά και οικονομικά, το υπουργείο ΥΠΟΜΕ να βάλει μπρος την υλοποίηση και αυτών.

Να θυμίσουμε πως με τροπολογία που συζητήθηκε εχθές από τη Βουλή, πέρασε ξανά στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, το απολεσθέν δυτικό τμήμα του άξονα, δηλαδή το Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Το τμήμα αυτό είχε αφαιρεθεί το 2013 λόγω της οικονομικής κρίσης, προωθώντας τότε προς κατασκευή το τμήμα μέχρι την Πάτρα.

πηγη