Η Michelle Knight μπορεί να θεωρηθεί ειδικός στο lifestyle των ψηφιακών νομάδων, καθώς από το 2018 ταξιδεύει με τον σύζυγο και τον γιο της σε διάφορες γωνιές του πλανήτη, μένοντας για μερικούς μήνες σε κάθε προορισμό.
Επόμενος σταθμός του ταξιδιού της είναι η Ελλάδα, όπου σκοπεύει να παραμείνει για τρεις μήνες.
Με άρθρο της στο Entrepreneur.com, η Knight, που εργάζεται ως brand coach και marketing strategist και έχει ιδρύσει την εταιρεία Brandmerry, εξηγεί πώς θα τα βγάλει πέρα σε αυτό το διάστημα που θα ταξιδεύει στην Ελλάδα, δουλεύοντας μόλις 10 ώρες την εβδομάδα.
«Εάν θέλετε να εφαρμόσετε αυτό το lifestyle με τον σωστό τρόπο, αυτό που χρειάζεται είναι προσεκτικός σχεδιασμός και προετοιμασία», λέει η Knight σε άλλους υποψήφιους ψηφιακούς νομάδες.
«Κατά τους τρεις μήνες που θα λείπω, στοχεύω να δουλεύω το πολύ 10 ώρες την εβδομάδα. Σωστά διαβάσατε, αυτό ισοδυναμεί σε 40 ώρες τον μήνα, δηλαδή όσο δουλεύει ένας μέσος επαγγελματίας την εβδομάδα», γράφει, εξηγώντας τα τέσσερα βήματα που ακολουθεί για να μπορέσει να φέρει σε πέρας το σχέδιό της.
Βήμα 1: Σχεδιάζει εκ των προτέρων
Η Knight πέρασε όλο τον Ιούλιο σχεδιάζοντας και ολοκληρώνοντας τα projects που θα πρέπει να έχει έτοιμα κατά την 3μηνη παραμονή της στην Ελλάδα, όταν θα εστιάσει περισσότερο στα ταξίδια της. Με δεδομένο ότι «τρέχει» μία online επιχείρηση, ετοίμασε 15 βίντεο για το YouTube και 15 επεισόδια podcast σε 30 ημέρες. «Εάν θέλετε να αφοσιωθείτε σε αυτό το lifestyle, πρέπει να είστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσετε κάθε βοήθεια που σας προσφέρεται», λέει.
Βήμα 2: Ενημερώνει πελάτες και συναδέλφους
Αν και σήμερα πολλοί άνθρωποι ασπάζονται το lifestyle του ψηφιακού νομά, όταν η Knight ξεκίνησε αυτά τα μεγάλα ταξίδια, πολλοί πελάτες της παραξενεύονταν με την ιδέα. Εκείνη όμως, προτιμά να εφαρμόζει την τακτική της 100% διαφάνειας με τους πελάτες και τους συνεργάτες της. Δηλαδή όποιος της στέλνει email λαμβάνει μία λεπτομερή «out of office» αυτόματη απάντηση που περιλαμβάνει τις ημερομηνίες του ταξιδιού της, το κάθε πότε τσεκάρει τα μηνύματά της και το πού μπορούν να απευθυνθούν όσοι έχουν πιο επείγουσες ερωτήσεις. Μην ξεχάσετε τις διαφορές ώρας, λέει, καθώς στην Ελλάδα, θα βρίσκεται 8 ώρες μπροστά από τους πελάτες της.
Βήμα 3: Παίρνει αποφάσεις για τη διαχείριση των email και των social media
Το email και τα social media μπορούν να γίνουν μία «μαύρη τρύπα» που απορροφά χρόνο. Για αυτό και η Knight θέτει ξεκάθαρα όρια, για να μπορεί να απολαύσει τα ταξίδια της. Όλες τις καθημερινές, αφιερώνει δύο ώρες το πρωί για να τσεκάρει τα emails και να απαντήσει σε τυχόν επείγοντα μηνύματα. Αν χρειαστεί, αφιερώνει άλλη μισή ώρα το βράδυ.
Σε ό,τι αφορά τα social media, περιορίζει την ενασχόλησή της στα 20 λεπτά την ημέρα. Μάλιστα, χρησιμοποιεί το Quality Time, μία εφαρμογή που κλειδώνει το τηλέφωνο του χρήστη όταν έχει περάσει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στα social media.
Βήμα 4: Ξεχνά όλα όσα γνώριζε
Για να ζήσει κάποιος τη ζωή του ψηφιακού νομά, πρέπει να αφήσει πίσω του όλα όσα γνωρίζει. Η κοινωνία μας έχει μάθει ότι πρέπει να δουλεύουμε τουλάχιστον 9-5, ότι κανείς δεν μπορεί να είναι επιτυχημένος με 10 ώρες δουλειάς την εβδομάδα. Η Knight συστήνει στους νομάδες να ξεχάσουν όλα όσα έχουν μέσα στο μυαλό τους. «Σκεφτείτε τι θέλετε. Σταματήστε να νιώθετε ένοχοι. Παρότι η κοινωνία μας πέταξε τον άγραφο κανόνα των 40 ωρών δουλειάς την εβδομάδα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον τηρήσουμε», τονίζει. «Μπορούμε να χαράξουμε τον δικό μας δρόμο. Άλλωστε, αυτό δεν ήταν ο λόγος που αποφασίσατε να φτιάξετε τη δική σας δουλειά;».
moneyreview.gr