Καταλυτικά επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων η πανδημία. Πλέον, έξι στα δέκα εμπορικά καταστήματα της Αθήνας δηλώνουν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων (58,2%).
Βέβαια, ένα διόλου αμελητέο ποσοστό, 41,8%, απαντά ότι δεν διαθέτει ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, επίδοση που δείχνει ότι ο εμπορικός κόσμος, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, έχει ακόμη δρόμο να διανύσει σε επίπεδο ψηφιοποίησης.
Στο μεταξύ, όπως διαπιστώνει έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), το ψηφιακό κανάλι αγορών λειτούργησε ευεργετικά στην πορεία των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα, από τα καταστήματα που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, μόλις το 9,8% δήλωσε ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις είναι ελάχιστο. Σχεδόν το ένα τρίτο (28,9%) απάντησε ότι το ποσοστό του τζίρου που προέρχεται από e-πωλήσεις είναι 1%-5%.
Στο μεταξύ, για το 21,1% των εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας που έχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις, το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις είναι 6%-10%, ενώ το 16,2% απάντησε 11%-15% στην ίδια ερώτηση.
Πάντως, υπάρχουν και κάποιες, λίγες ποσοστιαία, εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας που βασίζουν μεγάλο τμήμα του τζίρου τους στις online αγορές: το 2,9% απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις είναι 16%-20%, ενώ το 1% δηλώνει ότι αυτό το ποσοστό διαμορφώνεται σε 21%-25%.
Τέλος, το 2,9% απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις είναι 26%-30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 8% που απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο κυμαίνεται μεταξύ 31% και 50%.
Υπάρχει δε και ένα πολύ μικρό ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων, της τάξης του 1%, για το οποίο το online κανάλι εισφέρει ποσοστό τζίρου άνω του 50% στον τζίρο.