Σάββατο
16
Νοέμβριος
TOP

Σούπερ μάρκετ: Οι παραπλανητικές προσφορές τύπου “1+1 δώρο” και το… ακρίβεια pass

Πλαίσιο προστασίας των καταναλωτών από πιθανές παραπλανητικές προσφορές τύπου “1+1 δώρο” προετοιμάζει το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Μαζί με τη διεύρυνση του καταλόγου με τα προϊόντα που θα πωλούνται με έκπτωση 5% τουλάχιστον μέχρι τον Μάιο του 2024, τη χορήγηση νέων έκτακτων μέτρων στήριξης μέσα στις γιορτές αλλά και το… ξεμπρότιασμα των εταιρειών που θα παραβιάζουν τους κανόνες περιθωρίου κέρδους, η κυβέρνηση θα επιδιώξει να δημιουργήσει μια γραμμή άμυνας για την ακρίβεια τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προειδοποιεί για αναζωπύρωση του πληθωριστικού κύματος στις αρχές του χρόνου.

Για ένα νέο κύμα πληθωρισμού μέσα στους πρώτους μήνες του νέου έτους προετοιμάζονται οι ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Βασική αιτία η “απόσυρση” των οριζόντιων μέτρων στήριξης που εφαρμόστηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα. Αυτό θα συμβεί και στην Ελλάδα: από το νέο έτος δεν θα υπάρχει οριζόντια επιδότηση στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.

Αυτό σημαίνει -με τα σημερινά δεδομένα- 2,5 λεπτά επιπλέον στην τιμή της κιλοβατώρας, μεταβολή που μεταφράζεται σε ένα επιπλέον 17,8% με το καλημέρα της νέας χρονιάς. Αυτές οι ανατιμήσεις θα έρθουν να προστεθούν στα πρόσθετα βάρη που “φορτώνονται” στον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ παρά τις προσπάθειες συγκράτησης των τιμών.

Μετά το πληθωριστικό… ριμπάουντ στις αρχές του 2024, αναμένεται ότι θα υπάρξει και νέα πορεία αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού. Μέχρι τότε όμως, η ακρίβεια θα έχει πλήξει ακόμη περισσότερο τον οικογενειακό προϋπολογισμό και θα έχει “θολώσει” το αίσθημα βελτίωσης της κατάστασης από τις μαζικές αυξήσεις στις αποδοχές που έρχονται στις αρχές του χρόνου (αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους για πρώτη φορά ύστερα από 14 χρόνια, νέες αυξήσεις στις συντάξεις, αναπροσαρμογές επιδομάτων κλπ).

Ποια νέα μέτρα εξετάζονται

Έτσι, επιταχύνονται οι διαδικασίες για την ενεργοποίηση μέτρων έκτακτου και μόνιμου χαρακτήρα που θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του μεγαλύτερου προβλήματος που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή τα νοικοκυριά:

1. Το πρώτο είναι η διεύρυνση του καταλόγου των προϊόντων που θα πωλούνται με έκπτωση τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες. Το Υπουργείο Ανάπτυξης υπολογίζει ότι το 90% του τζίρου των supermarket γίνεται σε 4000 κωδικούς και θέλει σε περίπου 1000 από αυτούς, να εξασφαλίσει τη σταθερή μείωση της τάξεως του 5%.

2. Το δεύτερο είναι να μπει ένα πλαίσιο κανόνων στις προσφορές που ανακοινώνονται στα σούπερ μάρκετ. Οι εναλλακτικές θα διερευνηθούν στις αρχές της εβδομάδας ώστε τα μέτρα να ενεργοποιηθούν άμεσα. Ο στόχος είναι να μην παραπλανάται ο καταναλωτής ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με έναν καταιγισμό προσφορών στο ράφι: 1+1 δώρο, με αγορά δύο προϊόντων άλλο ένα δώρο κ.λπ. Να μη μοιάζει το σούπερ μάρκετ με παζάρι και ο καταναλωτής να έχει πρόσβαση σε προϊόντα που θα πωλούνται σταθερά σε χαμηλές τιμές ο στόχος του υπουργείου.

3. Το τρίτο είναι, επειδή τα μέτρα που αποσκοπούν στη συγκράτηση των τιμών αργούν να αποδώσουν, να υπάρξει μια νέα έκτακτη στήριξη σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες οι οποίες δεν περιμένουν αυξήσεις από τις αρχές του χρόνου ούτε κάποια ενίσχυση όπως οι συνταξιούχοι που θα λάβουν το επίδομα προσωπικής διαφοράς (100-200 ευρώ). Οι αποφάσεις για το ποιοι θα λάβουν την επιταγή ακρίβειας θα ληφθούν έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας ενόψει και της κατάθεσης του τελικού σχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή.

πηγή: www.thetoc.gr