Παρασκευή
3
Μάιος
TOP

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι μεγάλοι προμηθευτές κάνουν μειώσεις τιμών

Εφαρμογή σε όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, είτε πρόκειται για γάλα, ψωμί, απορρυπαντικά είτε για σεντόνια και πλαστικά δοχεία, θα έχει τελικά το μέτρο για τη λεγόμενη μόνιμη μείωση τιμής, τη δέσμευση δηλαδή για πτώση τιμών τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα όχι μικρότερο των έξι μηνών. Αυτό προβλέπει η υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας για την εφαρμογή των νέων μέτρων για την καταπολέμηση της ακρίβειας. Σύμφωνα, μάλιστα, με αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, δεν αποκλείεται τα πρώτα ταμπελάκια με την ειδική σήμανση για τα προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η τιμή να εμφανιστούν τις αμέσως επόμενες ημέρες σε σούπερ μάρκετ, καθώς ήδη μεγάλοι προμηθευτές έχουν γνωστοποιήσει ότι θα προβούν σε μόνιμες μειώσεις τιμών.

Εκτός από την αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ και τη γαλακτοβιομηχανία «Ολυμπος» που έχουν ήδη προβεί σε σχετικές δημόσιες ανακοινώσεις, ανάλογες προθέσεις έχουν εκδηλώσει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», η αρτοβιομηχανία «Καραμολέγκος», η βιομηχανία τροφίμων ΔΕΛΤΑ, η «Γιώτης», η αλευροβιομηχανία «Μύλοι Λούλη», η βιομηχανία μπισκότων «Βιολάντα», καθώς και η Coca-cola 3E. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σχετικές προθέσεις έχουν γνωστοποιήσει και κάποιες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Οι επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» θα πρέπει να αποστείλουν έως τις 30 Νοεμβρίου 2023 έγγραφη δέσμευση στο υπουργείο Ανάπτυξης. Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού στις 19 Σεπτεμβρίου 2023. Σε περίπτωση μη τήρησης της έγγραφης δέσμευσης προβλέπεται πρόστιμο 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος, ενώ η αντιποίηση της πρωτοβουλίας ή η απομίμηση του ειδικού σήματος τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ ανά κωδικό και ανά κατάστημα.

Σημειώνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν στη διάθεσή τους 25 ημέρες από τη στιγμή που ο προμηθευτής θα τους γνωστοποιήσει τη μείωση τιμής για να τοποθετήσουν το ειδικό ταμπελάκι στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Οι προδιαγραφές, πάντως, που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση δεν βρίσκουν σύμφωνες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, διότι εκτιμούν ότι θα υπάρξουν αρκετά πρακτικά προβλήματα, όπως ότι λόγω του μεγάλου μεγέθους του σήματος δεν θα φαίνονται κάποια προϊόντα ενώ θα είναι δύσκολη η χρήση στα ψυγεία.

Προβληματισμός επικρατεί στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και για το γεγονός ότι τελικά δεν ορίστηκαν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως είχε συζητηθεί μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα με το υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά το μέτρο έχει γενική εφαρμογή. «Εκτός από τα πρακτικά προβλήματα, αυτό μπορεί να μετατραπεί σε μπούμερανγκ για την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Εάν δεν γίνουν μειώσεις σε πολλούς σημαντικούς κωδικούς βασικών προϊόντων, τότε το μέτρο θα απαξιωθεί στα μάτια των καταναλωτών», επισήμανε κορυφαίος παράγοντας του κλάδου, μιλώντας στην «Κ».

Τα άλλα δύο μέτρα τα οποία θα αρχίσουν να εφαρμόζονται άμεσα και για τα οποία επίσης υπεγράφησαν χθες οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις από τον κ. Σκρέκα, προβλέπουν τα ακόλουθα:

• Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής αφορά βασικά προϊόντα. Η υποχρέωση αφορά 59 κατηγορίες προϊόντων και σε αυτά συγκαταλέγονται όλες οι κατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται ήδη στο καλάθι του νοικοκυριού καθώς και πέντε ακόμη κατηγορίες: νερό, αναψυκτικά, μπίρες, σοκολάτες και καύσιμες ύλες (καυσόξυλα, πέλετ, μπρικέτες κ.ά.).

Οι ανακοινώσεις για οποιαδήποτε αύξηση τιμής στις κατηγορίες αυτές θα πρέπει να υποβάλλονται στο υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 3 μ.μ. Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

πηγη moneyreview.gr