Κυριακή
15
Δεκέμβριος
TOP

Τα ελληνικά ξενοδοχεία έφτασαν τον τζίρο του 2019

Δράσεις για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

«Αρχές Οκτωβρίου και είναι ξεκάθαρο ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία φέτος έφτασαν τον τζίρο του 2019», όπως τονίζει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος. Την ίδια στιγμή κάποια πεντάστερα ξενοδοχεία σε συγκεκριμένες περιοχές ξεπέρασαν και τα μεγέθη του 2019, συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

Σε κάθε περίπτωση το 2022 είναι μια χρονιά μεταβατική σε σχέση με το λειτουργικό κόστος που είναι πολύ υψηλό, με αποτέλεσμα τα λειτουργικά κέρδη να είναι περιορισμένα για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο. Στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΠΟΞ αναφέρει πότε θα κατεβάσουν ρολά τα Resort της χώρας, ενώ δίνει και το στίγμα των δράσεων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Πρόκειται για ένα σύνθετο ζήτημα που αποτελεί συνέργειες, κάτι που εξηγεί και ο κ. Τάσιος.

15 Οκτωβρίου το μοντέλο «Ήλιος και Θάλασσα» κατεβάζει ρολά

Αναφορικά με το χρόνο που φέτος θα κλείσουν οι ξενοδοχειακές μονάδες, που βασίζονται στο μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” ο κ. Τάσιος σημείωσε ότι 15 Οκτωβρίου τα περισσότερα Resort θα κλείσουν τις πύλες τους. Ωστόσο στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στην Κρήτη, και στην Κεφαλονιά θα κλείσουν στις 30 Οκτωβρίου. Ωστόσο φέτος παραμένουν κάποια μεμονωμένα ξενοδοχεία ανοιχτά έως στις 10 Νοεμβρίου.

Με το 2022 να έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στην ελληνική τουριστική σκηνή, ήδη οι εμπλεκόμενοι με τα τουριστικά πράγματα έχουν ριχτεί στη “μάχη” του 2023. Οπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΠΟΞ μαζί με το υπουργείο Τουρισμού έχει γινεί σαφές στο εξωτερικό ότι για το μοντέλο ήλιος και θάλασσα η χώρα μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο. Μάλιστα, όπως σημειώνει ο κ. Τάσιος, υπάρχει διάθεση από Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού να υποστηρίξουν αυτό το ενδεχόμενο. Βέβαια σε μικρότερο ποσοστό το μήνα Νοέμβριο, όπως διαγιγνώσκεται.

Η επιμήκυνση απαιτεί συνέργειες

Με φόντο τον πολυπόθητο στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ο κ. Τάσιος αναφέρει ότι είναι απαραίτητο να ξεκινήσει άμεσα ο διάλογος της πολιτείας με την τοπική αυτοδιοίκηση, πρώτου και δευτέρου βαθμού. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να οριοθετηθεί χρονικά η επιμήκυνση αλλά και σε ποιες περιοχές θα εξελιχθεί. Μάλιστα θα πρέπει να γίνει σαφές και τι κίνητρα θα δοθούν σε επιχειρήσεις να παραμείνουν ανοιχτές τους επιπλέον μήνες. Μέτρα όπως η επιδότηση εργασίας και η μείωση των δημοτικών τελών κρίνονται απαραίτητα για ένα τέτοιο εγχείρημα. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν κατόπιν τα ξενοδοχεία να προγραμματίσουν προσλήψεις για 7 και 8 μήνες.

Μπορεί η σαιζόν να βρίσκεται στη λήξη για τις περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις, όμως ο σχεδιασμός για το 2023 έχει ήδη ξεκινήσει. Οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις ανοίγουν και εφέτος η μια μετά την άλλη, με το πρώτο μεγάλο τεστ της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας να είναι στην WTM στο Λονδίνο, που θα διεξαχθεί στις 7 με 9 Νοεμβρίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – in.gr