Παρασκευή
1
Μάρτιος
TOP

«Τέλος ανθεκτικότητας» μόνον για τους μήνες υψηλής ζήτησης – Πλαφόν στο Airbnb

Χρονικό περιορισμό στη δραστηριότητα τύπου AirBnb και κατάργηση του τέλους κλιματικής αλλαγής στη χειμερινή περίοδο ζητάει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος λίγες ώρες αμέσως μετά την δημοσιοποίηση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου. Οι ξενοδόχοι θεωρούν τα μέτρα για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις δεν αντιμετωπίζουν ολιστικά το πρόβλημα και ζητούν ένα «σοβαρό ρυθμιστικό πλαίσιο για τη δραστηριότητα»

Στη συνέχεια προχωρεί σε τρεις σοβαρές επισημάνσεις:

Πρώτον, με το να υποχρεούνται τουριστικά καταλύματα οι πολυκατοικίες ή τα συγκροτήματα κατοικιών που διατίθενται στο σύνολό τους για βραχυχρόνια μίσθωση να αδειοδοτηθούν υπό τις υπάρχουσες μορφές καταλυμάτων, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί και όπως είναι αναγκαίο να γίνει για τη διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού.

Δεύτερον, με τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να διασφαλίζονται πλήρως οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους ενοίκους των πολυκατοικιών που αναπτύσσεται σχετική δραστηριότητα και να προστατευτεί η ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος.

Τρίτον, να θεσπιστεί ετήσιο όριο 60 ημερών για την άσκηση της δραστηριότητας έτσι ώστε να μεταφερθούν ακίνητα από την αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην μακροχρόνια, ανακουφίζοντας τους πολίτες στο στεγαστικό πρόβλημα που υφίστανται, λόγω των υψηλών ενοικίων. Κι ακόμη περισσότερο να βοηθηθούν τα νησιά που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν στέγη σε γιατρούς, εκπαιδευτικούς, αστυνομικούς και πολλές άλλες ειδικές κατηγορίες εργαζομένων.

Ως προς το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, έχουμε τονίσει πάρα πολλές φορές ότι οποιοσδήποτε φόρος μπαίνει, ειδικά σε μια συγκυρία με πολύ υψηλά λειτουργικά κόστη για τα ξενοδοχεία και με σκληρό διεθνή ανταγωνισμό, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Έχουμε καταθέσει από καιρό στα αρμόδια υπουργεία την πρόταση, ο φόρος αυτός να εφαρμοστεί μόνον για τους μήνες της υψηλής ζήτησης ώστε να περιοριστούν όσο το δυνατόν οι αρνητικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.