Τρίτη
4
Φεβρουάριος
TOP

Ο απόλυτος εμπαιγμός! Τώρα το… έριξε στα «θα» το Υπουργείο Υποδομών για το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα (video)

Χωρίς καμία ουσιαστική απάντηση, χωρίς καμία ουσιαστική δέσμευση, χωρίς τίποτε το συγκεκριμένο η πολυαναμενόμενη ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα», και δη το κομμάτι Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα, μετά την σύσκεψη που προκλήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ στο Υπουργείο (δείτε εδώ).

Η μόνη απάντηση είναι πως το τμήμα όποτε γίνει θα γίνει ενιαίο. Αλλά αυτό το όποτε το έκανε ακόμη πιο μακρινό το ίδιο το Υπουργείο βγάζοντας μια ανακοίνωση για τα… μάτια του κόσμου και εκθέτοντας τα ίδια του τα λεγόμενα από το βήμα της Βουλής. Τότε που ο Ταχιάος έλεγε θα δείτε την επόμενη εβδομάδα τις προμελέτες και πέρασαν τρεις μήνες και αποκαλύπτεται πως κανείς δεν τις έχει δει και πως τώρα θα ζητηθεί η υποβολή προτάσεων!!!. Μια ανακοίνωση που εμπεριέχει περισσότερα “θα” και εκθέτει τον Πρωθυπουργό 3 χρόνια μετά την σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου και την τότε… επίσπευση! Πέρασαν χρόνια προμελέτες θα τις δούμε, προτάσεις θα τις δούμε, θα ζητηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλα τόσα, για να καταλήξουμε πως ο δρόμος υπάρχει απλά σαν… επιθυμία!

Αντί, λοιπόν, να λύσει απαντήσεις δυστυχώς αφήνει ακόμα περισσότερα αναπάντητα ερωτήματα, αφού οι προμελέτες δεν έχουν παραδοθεί, η χρηματοδότηση δεν έχει εξασφαλιστεί. Επί της ουσίας η ανακοίνωση έρχεται με αστερίσκους σε ότι αφορά το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα και τόσα «θα» σε μια μόλις παράγραφο, αφού χαρακτηριστικά αναφέρει: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ανεύρεσης χρηματοδότησης και παράλληλα, θα ζητηθεί από την Παραχωρησιούχο εταιρεία η υποβολή προτάσεων για την επέκταση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα: Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, σταδιακά με την ωρίμανση των προαναφερθέντων, συνεκτιμώντας τους όρους, την εφικτότητα οικονομικής διαχείρισης και τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.»

Χαρακτηριστικά τα όσα σχολιάστηκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης Best με παρεμβάσεις των δυο βουλευτών Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας Μίλτου Χρυσομάλλη και Περικλή Μαντά αλλά και του δημοσιογράφου της εφημερίδας “Πατρίς”, Γιώργου Μικελόπουλου.

Από τη μεριά του ο Περικλής Μαντάς στάθηκε, όπως είπε, στα θετικά λέγοντας ότι «επισήμως το υπουργείο βάζει στον χάρτη το έργο», ότι κατόπιν διεκδικήσεων πλέον «συζητάμε για το σύνολο του δρόμου» για να σημειώσει ότι «το Υπουργείο έχει βγάλει έναν προγραμματισμό, καμία δέσμευση δεν υπήρχε χθες ότι υπάρχουν στο συρτάρι κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια που απαιτούνται για να υλοποιηθεί ο δρόμος αύριο το πρωί», εξηγώντας πως επίμονα τονίστηκε στο πλαίσιο της συνεδρίασης η αναγκαιότητα διασφάλισης της χρηματοδότησης του έργου.

Ο Μίλτος Χρυσομάλλης εξήγησε πως «στη χθεσινή σύσκεψη είχαμε κάποιες πρώτες όχι οριστικές μελέτες, ούτε προμελέτες, κάτι καλύτερο από αυτό.(…) Ζήτησα χθες να τις δω μου είπαν ότι θα τις δούμε αυτές που υπάρχουν.» ενώ στο ερώτημα αν το έργο θα γίνει είπε πως «Σήμερα δεν έχω απάντηση… Θα γίνει ο δρόμος… το θέμα είναι πότε! (…)» για να θίξει ωστόσο και το ζήτημα της αύξησης του Προϋπολογισμού του έργου κατά αρκετά εκατομμύρια ευρώ, αναφερόμενος σε μια διαχρονική παθογένεια του Υπουργείου Υποδομών.

Σχολιάζοντας δε το ζήτημα της προανακριτικής που αιτήθηκε το ΠΑΣΟΚ ο κ. Χρυσομάλλης σημείωσε «Πρέπει με κάθε μέσο να δοθούν απαντήσεις. Δεν έχει τίποτα κανείς να κρύψει».

Τέλος, την εκτίμηση πως το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα δεν αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών, εξέφρασε ο Γιώργος Μικελόπουλος.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωσή του Υπουργείου Υποδομών:

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο αρμοδιότητας και παρακολούθησης της κατασκευής και λειτουργίας του Έργου Παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα», γνωστοποιεί τα κάτωθι:

Α)   Οι εργασίες κατασκευής στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, για τα 65 χλμ., προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις 31 Ιουλίου 2025. Αφορούν στο οδικό τμήμα Πύργος – Αλισσός, το οποίο θα αποδοθεί άμεσα σε χρήση και λειτουργία. Το υπολειπόμενο οδικό τμήμα: Αλισσός – Μιντιλόγλι, μήκους 10 χλμ, προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025 και τότε θα αποδοθεί σε χρήση και λειτουργία το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.

       Επισημαίνεται ότι με Απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα υλοποιηθούν πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες στον αυτοκινητόδρομο, εντός του ορίου του έργου Παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν επέκταση και ασφαλτόστρωση παράπλευρου οδικού δικτύου και διαμορφώσεις κόμβων. Εκτός του ορίου του Έργου Παραχώρησης, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε οδικά τμήματα για ανακατασκευή ασφαλτόστρωσης της ΒΙ.ΠΕ. Πάτρας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αράξου και Αρχαίας Ολυμπίας, καθώς και αντιπλημμυρικά έργα που εκτείνονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.

Οι προαναφερθείσες συνοπτικές συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ, περίπου, και θα χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Β)   Για τον οδικό άξονα Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, ενταγμένο στο έργο Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ, γνωστοποιούνται τα εξής:

Μετά την επανένταξη στο έργο παραχώρησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα, το Υπουργείο, με επιστολή του προς την Παραχωσηριούχο εταιρεία, ζήτησε την επικαιροποίηση των αναγκαίων μελετών που απαιτούνται στα επιμέρους διακριτά τμήματα, ιδιαίτερα στο τμήμα της Λίμνης Καϊάφα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της απόφασης του ΣτΕ. Ταυτόχρονα, δρομολογούνται οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και θα εξαχθούν οι τελικοί προϋπολογισμοί των εργασιών, επιμέρους και συνολικά.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ανεύρεσης χρηματοδότησης και παράλληλα, θα ζητηθεί από την Παραχωσηριούχο εταιρεία η υποβολή προτάσεων για την επέκταση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα: Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, σταδιακά με την ωρίμανση των προαναφερθέντων, συνεκτιμώντας τους όρους, την εφικτότητα οικονομικής διαχείρισης και τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.