Τετάρτη
11
Δεκέμβριος
TOP

Το όνειρο κάθε διαφημιστή: Πώς ο Φέντερερ έγινε αθλητής του 1 δισ. δολαρίων

Ο Ρότζερ Φέντερερ ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα την απόσυρσή του από το τένις, δίνοντας τέλος στην καριέρα του ως ενός από τους καλύτερους τενίστες όλων των εποχών. Κατέκτησε 20 τίτλους Grand Slam, κυριαρχώντας ιδιαίτερα ανάμεσα στο 2003 και το 2007, όταν κέρδισε μεταξύ άλλων πέντε φορές το Wimbledon.

Και μπορεί οι ισχυρότεροι αντίπαλοί του, ο Ραφαέλ Ναδάλ και ο Νόβακ Τζόκοβιτς να τον ξεπέρασαν πρόσφατα σε Gran Slam (με 22 και 21 αντίστοιχα), αλλά υπάρχει ένας τομέας στον οποίο ο Φέντερερ παραμένει καλύτερος: Στα κέρδη.

Ο Φέντερερ κέρδισε πάνω από 1 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Από αυτά, έβγαλε τα 130,6 εκατ. δολάρια στα γήπεδα και πάνω από 870 εκατ. δολάρια έξω από αυτά. Σύμφωνα με το Forbes, είναι ένας από τους έξι αθλητές που έχουν κερδίσει πάνω από 1 δισ. δολάρια.

«Είμαι 41 ετών, έχω παίξει περισσότερους από 1.500 αγώνες σε 24 χρόνια και το τένις μου φέρθηκε πιο γενναιόδωρα από όσο θα ονειρευόμουν ποτέ», είπε ο Φέντερερ στην ανακοίνωση της απόσυρσής του.

Γιατί λοιπόν ο Φέντερερ έβγαλε περισσότερα χρήματα από οποιονδήποτε άλλον που έχει παίξει τένις;

Σύμφωνα με τους ειδικούς στο μάρκετινγκ, αυτό δεν οφείλεται μόνο στο πόσο σπουδαίος παίκτης ήταν, αλλά περισσότερο στην προσωπικότητά του: Η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας του τον έκανε πολύ ελκυστικό στα brands.

«Ο Ρότζερ είναι ένας αιώνιος τζέντλεμαν», λέει στο Marketwatch ο Μάικ Φέι, επικεφαλής μιας εταιρείας μάρκετινγκ με έδρα τη Βοστώνη. «Δεν εκρήγνυται. Δεν χτυπάει τα ball boys. Δεν είναι κακός με τους διαιτητές. Έχει class».

Η Αντζελίν Κλόους Σέινμπαουμ, καθηγήτρια αθλητικού μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Clemson, συμφωνεί ότι ο Φέντερερ σκοράρει ψηλά σε όλα τα βασικά κριτήρια του μάρκετινγκ: Την αξιοπιστία, την τεχνογνωσία και την ελκυστικότητα.

«Είναι το όνειρο ενός διαφημιστή», είπε η Σέινμπαουμ. Και θυμήθηκε ένα περιστατικό, όταν είχε συναντήσει τον Φέντερερ και του ζήτησε να υπογράψει πάνω στην τσάντα της. «Το υπέγραψε με έναν μαρκαδόρο και είπε: ‘Λυπάμαι πολύ που κατέστρεψα την τσάντα σου!’. Σκέφτηκα, ‘είτε αυτός είναι ο πιο ταπεινός άνθρωπος στον κόσμο του αθλητισμού ή είναι απλώς αστείος και πνευματώδης’».

Πάνω από μία δεκαριά brands συνεργάστηκαν με τον Ελβετό Φέντερερ τα τελευταία είκοσι χρόνια, με κυριότερα τα Nike, Rolex, Mercedes-Benz και Wilson Sporting Goods.

Ο τενίστας φέρεται να έβγαζε 10 εκατ. δολάρια τον χρόνο από το 20ετές συμβόλαιό του με τη Nike.

Το 2018 αποχώρησε από αυτή τη συμφωνία και υπέγραψε 10ετές deal 300 εκατ. δολαρίων με την Uniqlo. Αμέσως μετά, αγόρασε το 3% της ελβετικής εταιρείας On Running, η οποία μπήκε στο χρηματιστήριο μετά την επένδυσή του.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο ο Φέντερερ κέρδισε τόσα πολλά κατά τη διάρκεια της καριέρας του είναι η μεγάλη διάρκειά της.  «Δεν είναι μόνο ένας από τους καλύτερους παίκτες που έχει δει ποτέ ο αθλητικός κόσμος, αλλά η καριέρα του εκτείνεται σε διαφορετικές γενιές», λέει στο Marketwatch ο Ρομπ Φαρινέλα, ιδρυτής και CEO της διαφημιστικής Blue Sky Agency.

Πηγή: moneyreview.gr