Δευτέρα
23
Δεκέμβριος
TOP

UNESCO: Ο οδικός χάρτης για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία

Καθώς οι μαθητές επιστρέφουν στο σχολείο μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, η UNESCO καλεί τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν τους κατάλληλους κανονισμούς και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών, ώστε να εξασφαλίσουν μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στη χρήση της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση.

Για το σκοπό αυτό, η UNESCO δημοσιεύει την πρώτη παγκόσμια καθοδήγηση για τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στην Εκπαίδευση και την Έρευνα, που έχει σχεδιαστεί για την αντιμετώπιση των διαταραχών που προκαλούνται από τις τεχνολογίες Generative AI.

«Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει μια τεράστια ευκαιρία για την ανθρώπινη ανάπτυξη, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει ζημιές και προκαταλήψεις. Δεν μπορεί να ενσωματωθεί στην εκπαίδευση χωρίς δημόσια συμμετοχή και τις απαραίτητες διασφαλίσεις και κανονισμούς από τις κυβερνήσεις. Αυτή η καθοδήγηση της UNESCO θα βοηθήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους εκπαιδευτικούς να πλοηγηθούν καλύτερα στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης», σχολιάζει ο γενικός διευθυντής της UNESCO, Audrey Azoulay.

Ο οδηγός της UNESCO

Οι πρώτες ενότητες του Οδηγού της UNESCO εξηγούν τι είναι το Generative AI και πώς λειτουργεί. Οι επόμενες ενότητες αναλύουν τις διαμάχες γύρω από το Generative AI και τις επιπτώσεις τους στην εκπαίδευση, ιδίως πώς επιδεινώνει το χάσμα ψηφιακών δεδομένων. Πράγματι, τα τρέχοντα μοντέλα ChatGPT εκπαιδεύονται σε δεδομένα από διαδικτυακούς χρήστες που αντικατοπτρίζουν τις αξίες και τους κυρίαρχους κοινωνικούς κανόνες του Παγκόσμιου Βορρά.

Όριο ηλικίας 13 ετών

Στη συνέχεια, καθορίζονται επτά βασικά βήματα που πρέπει να λάβουν οι κυβερνήσεις για τη ρύθμιση του Generative AI και τη θέσπιση πολιτικών πλαισίων για την ηθική χρήση του στην εκπαίδευση και την έρευνα, μεταξύ άλλων μέσω της υιοθέτησης παγκόσμιων, περιφερειακών ή εθνικών προτύπων προστασίας δεδομένων και απορρήτου. Θέτει επίσης ένα όριο ηλικίας 13 ετών για τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στην τάξη και ζητά την κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε αυτό το θέμα.

Με βάση τη Σύσταση της UNESCO του 2021 για την Ηθική της Τεχνητής Νοημοσύνης και τη Συναίνεση του Πεκίνου του 2019 για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση , η καθοδήγηση προωθεί την ανθρώπινη δράση, την ένταξη, την ισότητα, την ισότητα των φύλων και την πολιτιστική και γλωσσική ποικιλομορφία. Η Καθοδήγηση ανταποκρίνεται επίσης στις ανησυχίες που εκφράστηκαν στην πρώτη παγκόσμια υπουργική στρογγυλή τράπεζα για τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη που συγκλήθηκε από την UNESCO τον Μάιο του 2023.

πηγη; ot.gr