Το ρωσικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την ονομασία Zetta, είναι γεγονός και σκοπεύει να διεισδύσει στη διεθνή αγορά ως το φθηνότερο όχημα της κατηγορίας του.
Ύστερα από έξι χρόνια παραγωγής, δημιουργήθηκε το ρωσικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την ονομασία Zetta και στοχεύει να είναι το φθηνότερο του κόσμου στην κατηγορία του.
Κατά τον ίδιο, το αυτοκίνητο της εταιρείας διαφέρει από τους ανταγωνιστές του.
Σε καθολική βάση που δημιουργήθηκε από τον κατασκευαστή, είναι δυνατή η κατασκευή διαφορετικών τύπων οχημάτων.
Αρχικά, δύο μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης θα κυκλοφορήσουν στη ρωσική αγορά: ένα βασικό και ένα πολυτελές.
Πόσο κοστίζει
Η τιμή του βασικού Zetta θα αρχίζει από τα 7.500 δολάρια, αν και δεν έχει ορισθεί ακόμα το κόστος για την πολυτελή εκδοχή του οχήματος, το οποίο δεν πρόκειται να ξεπερνά τα 13.700 δολάρια, σύμφωνα με τον Σουρόφσκι.
Η τιμή είναι σημαντικά χαμηλότερη από τους ανταγωνιστές παγκοσμίως, καθώς η βασική εκδοχή του K27, που είναι κατασκευασμένο από την κινεζική εταιρεία Kandi, κοστίζει 12.999 δολάρια στην αμερικανική αγορά.
Μπαταρία, αυτονομία και όχι μόνο
Σύμφωνα με τον Σουρόφσκι, η βασική έκδοση του αυτοκινήτου έχει μπαταρία 10 kWh και εύρος 180 χιλιομέτρων, ενώ το premium μοντέλο του μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 360 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας των 20 kWh.
Ο ίδιος, μάλιστα, επεσήμανε:
«Εάν επαναφορτίσουμε την μπαταρία του βασικού μοντέλου σε δίκτυο 220 V, δηλαδή στο οικιακό, θα χρειαστούν έξι ώρες για πλήρη φόρτιση. […] Σε δίκτυο 380 V και 16 Αμπέρ, ο χρόνος είναι περίπου τρεις ή τέσσερις ώρες. Εάν μιλάμε για ένα βιομηχανικό δίκτυο 380 V και 64 Αμπέρ, τότε μπορεί να φορτιστεί σε περίπου 25 λεπτά».
Το βλέμμα στη διεθνή αγορά
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να φτάσει σε αγορές πέρα από τα σύνορα της χώρας του και, παρ’ όλο, που ο κατασκευαστής του δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμα διαφημιστικές εκστρατείες για το όχημα, εταιρείες από διαφορετικά κράτη έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για το Zetta.
Σύμφωνα με τον Σουρόφσκι, περίπου το 50% όλων των αιτήσεων αγοράς που έρχονται στην εταιρεία, προέρχονται από το εξωτερικό.
Η Γερμανία, η Ελβετία και η Ισπανία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Zetta, έχουν επικοινωνήσει με την εταιρεία και ο ίδιος πρόσθεσε ότι διεξάγονται διαπραγματεύσεις με πιθανούς εκπροσώπους στη Νότια Αμερική.
Αρχή της μαζικής παραγωγής
Ο Ντένις Μαντούροφ, υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι, αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η σειριακή παραγωγή του Zetta θα πρέπει να αρχίσει εντός του έτους, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πιστοποίησης του οχήματος.
https://sputniknews.gr/