Την ώρα που καμία απάντηση δεν υπάρχει σε επίπεδο, του τι θα γίνει με τους οδικούς άξονες της Μεσσηνίας που παραμένουν σε εκκρεμότητα, και, τι θα γίνει με το σημαντικό τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που… αγνοείται η τύχη του, εξελίξεις μοιάζει να υπάρχουν για το Πάτρα – Πύργος. Με μια ακόμη δημοπράτηση στον τεμαχισμό των εργολαβιών να υπολείπεται, το Υπουργείο Υποδομών ολοκλήρωσε και κατέθεσε το Φάκελος Μεγάλου Έργου που δώσει και το πράσινο φως για την χρημοτοδότηση.
To ρεπορτάζ από το ypodomes.com
Εν μέσω Φθινοπώρου έφτασε το πλήρωμα του χρόνου για την έγκριση της αίτησης χρηματοδότησης για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών που σας αποκάλυψε πρώτο το ypodomes.com. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών, κατατέθηκε ο Φάκελος Μεγάλου Έργου και υπάρχει η αισιοδοξία ότι σύντομα θα υπάρξει το πράσινο φως που θα εξασφαλίσει την υλοποίηση του έργου.
Τα επόμενα βήματα είναι (εφόσον εγκριθεί ο ΦΜΕ) να τρέξει η ένταξη στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020. Ακολούθως θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος που θα μας οδηγήσει τελικά στην υπογραφή των συμβάσεων και την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου.
Να σημειωθεί ότι η Ομάδα Jaspers είναι αρμόδια για την υποβοήσηση των διαδικασιών ένταξης των μεγάλων έργων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και ταυτόχρονα είναι και ο τεχνικός σύμβουλος στον οποίο η Κομισιόν θα αναθέσει να κάνει τον έλεγχο της Αίτησης Χρηματοδότησης του έργου.
Μετά τη διεξαγωγή των 7 δημοπρασιών, αναμένεται η προκήρυξη της τελευταίας 8ης εργολαβίας στο τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας-Κόμβος Μιντιλογλίου που θα ολοκληρώσει την διαδικασία των δημοπρατήσεων.
Μέχρι τώρα στις 4 εργολαβίες (για όλο το νότιο τμήμα του Πάτρα-Πύργος) έχει μειοδοτήσει η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, στις εργολαβίες 5 και 7 η ΙΝΤΕΡΚΑΤ και στην εργολαβία 6 η CD Infrastrutture.
Στην καλύτερη περίπτωση τα έργα θα ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2018 καθώς ακόμα και στις αρχές Νοεμβρίου να ενταχθεί το έργο στο Νέο ΕΣΠΑ θα χρειαστεί χρόνος για να σταλούν οι 8 συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να εγκριθούν και κατόπιν θα υπογραφούν οι συμβάσεις.
Ευχή όλων είναι ο “σαλαμοποιημένος” αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021, προκειμένου το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο να διαρκεί μόλις 2 ώρες και 30 λεπτά σε συνθήκες υψηλής οδικής ασφάλειας.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com