Πέμπτη
14
Νοέμβριος
TOP

Πώς το Υπουργείο Μεταφορών «τελειώνει» το (taxi)Beat όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα – «Φρένο» και στο Uber

Για εκ νέου «κλείσιμο» της αγοράς ταξί στην Ελλάδα με νομοθετικές ρυθμίσεις που στην πράξη καταργούν τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές (applications) στη βάση που λειτουργούν σήμερα κα μέσω των οποίων οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν το ταξί που θα τους μεταφέρει στον επιθυμητό προορισμό, προχωρά το υπουργείο Μεταφορών σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το προσχέδιο νόμου προβλέπει, μεταξύ άλλων «τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί! Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως “διαμεσολαβητές”».

Η αρχική εκτίμηση, όπως αναφέρεται, ήταν πως οι αλλαγές αυτές θα προκαλούσαν δυσκολίες στην αμερικανική Uber η οποία και συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς αλλά όπως φαίνεται οι ρυθμίσεις «αγγίζουν» και άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.

«Συγκεκριμένα, οι διατάξεις αναμένεται να επηρεάσουν και τη γνωστή εταιρεία Beat(πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Έλληνες, έχει λανσάρει με επιτυχία τη δική της εφαρμογή σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ (όσο δηλαδή πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς!). Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ουσιαστικά καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό από τουριστικά γραφεία» τονίζεται στο ρεπορτάζ.

Ο δε ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης κάνει λόγο για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που δημιούργησε και εκτιμά πως το σχέδιο νόμου που ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών επιδιώκει την κατάργηση του ενώ προσθέτει με νόημα: «Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει» και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στην ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα των «Νέων» το νομοσχέδιο προβλέπει ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές ταξί) για την άσκηση μεταφορικού έργου (π.χ. μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη κ.λπ.) λογίζεται ότι ασκούν ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών. Στην περίπτωση αυτή, «η υπηρεσία της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης», σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «είναι απλώς επικουρική και δευτερεύουσα» και επομένως «οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».

Προβλέπεται δε η η ειδική αδειοδότηση των φορέων ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης- η αίτηση θα απαιτεί παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ- και μια σειρά ακόμη από γραφειοκρατικές διαδικασίες ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για υψηλά πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν συμμορφώνονται τα οποία μπορεί να είναι 50.000 ή και 100.000 ευρώ ενώ οι παραβάσεις θα επισύρουν για τον οδηγό στέρηση της επαγγελματικής άδειας του οδηγό του ΕΔΧ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα».

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ