Ριζικές αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, παγκοσμίως, προκαλεί η πανδημία του COVID-19, με τη στροφή στο ψηφιακό κανάλι αγορών να εντείνεται. Η τάση αυτή αφορά σαφέστατα και τα προϊόντα τεχνολογίας, όπως τα smartphones.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Strategy Analytics, τα διαδικτυακά κανάλια λιανικής θα αντιπροσωπεύουν το 28% όλων των πωλήσεων smartphones, που θα πραγματοποιηθούν, παγκοσμίως, το 2020. Το αντίστοιχο ποσοστό το περασμένο έτος ήταν 24%, με την υγειονομική κρίση του νέου κορωνοϊού να ευθύνεται για την άνοδο αυτή.
“Ο COVID-19 έχει σημαντικό αντίκτυπο στη διανομή smartphones, καθώς τα κατά τόπους lockdowns και τα μέτρα κοινωνικής απόστασης αναγκάζουν τους καταναλωτές να αλλάξουν τις αγοραστικές συνήθειες των αγορών τους. Η πανδημία ξαναγράφει τους κανόνες στις πωλήσεις smartphones, καθώς όλο και πολίτες στρέφονται στο διαδικτυακό κανάλι αγορών”, αναφέρουν οι συντάκτες της μελέτης της Strategy Analytics.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της εταιρείας, διαδικτυακοί λιανοπωλητές, όπως η Amazon στις ΗΠΑ, το Flipkart στην Ινδία και η JD.com στην Κίνα, είναι οι εταιρείες, που βγαίνουν νικητές από την παγκόσμια μετάβαση στο ηλεκτρονικό εμπόριο για αγορές smartphones. “Οι απευθείας διαδικτυακές πωλήσεις προμηθευτών smartphones, όπως το ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple, θα σημειώσουν, επίσης, μια σταθερή ανάπτυξη και στις ώριμες αγορές”, εκτιμούν οι αναλυτές της Strategy Analytics.
Ποιοι χάνουν
Οι ίδιοι προβλέπουν ότι μεταξύ των ηττημένων θα είναι οι λιανοπωλητές smartphones με μεγάλο αριθμό φυσικών καταστημάτων, όπως η Dixons Carphone στη Μεγάλη Βρετανία, που βλέπουν τις πωλήσεις και τα κέρδη να συμπιέζονται από τη μείωση της κίνησης σε καταστήματα και εμπορικά κέντρα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Strategy Analytics, εταιρείες όπως η AT&T των ΗΠΑ ή η Telia της Σουηδίας, θα επηρεαστούν επίσης αρνητικά, επειδή ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων των smartphones τους πραγματοποιείται μέσω φυσικών καταστημάτων. “Οι εταιρείες του κλάδου ενδέχεται να χρειαστεί να σκεφτούν το αδιανόητο τα επόμενα χρόνια και να αναδιαρθρώσουν ή να κλείσουν πολλά από τα φυσικά καταστήματα λιανικής”, αναφέρουν οι αναλυτές της Strategy Analytics.