Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ Αυτά αλλάζουν(…) στην Καλαμάτα – Μείωση του ορίου ταχύτητας – Σύνθετη λύση...

Αυτά αλλάζουν(…) στην Καλαμάτα – Μείωση του ορίου ταχύτητας – Σύνθετη λύση για τη Ναυαρίνου, μονοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις

152
0
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Από την Συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καλαμάτας πρόκειται να περάσουν οι προτάσεις που συντονίζονται από την αρμόδια Επιτροπή που είχε συσταθεί και η οποία κατάληξε σε ένα πλαίσιο που φέρνει – εφόσον πάρει την έγκριση των σχετικών οργάνων – αρκετές αλλαγές στους δημόσιους χώρους και τη μετακίνησή μας.

Ο πρώτος βασικός άξονας είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ. ανά ώρα και τα 20 χλμ. ανά ώρα σε διάφορους δρόμους.

“Η υλοποίηση θα γίνει με στάμπες σε κίτρινο χρώμα (όπως προβλέπεται από τον ΚΟΚ για προσωρινή σήμανση) στις εισόδους και τις εξόδους των περιοχών με αναγραφή του ορίου ταχύτητας στην είσοδο και του τέλους της ρύθμισης στην έξοδο. Οι περιοχές αυτές αποτελούνται κυρίως από μονόδρομους και η υλοποίηση του μέτρου θα είναι σχετικά εύκολη”.

Ο δεύτερος θα είναι οι μονοδρομήσεις και έτσι “…προτείνεται προσωρινά η μονοδρόμηση των οδών Αύρας (προς νότο) και Μεσογείων (προς βορρά), ώστε να αυξηθεί ο χώρος για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης, χωρίς να μειωθούν οι θέσεις στάθμευσης”, με ισχύ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και μετά θα εξεταστεί εάν θα έχει μόνιμο ή περιοδικό χαρακτήρα.

Ο τρίτος οι πεζοδρομήσεις και εδώ είναι αρκετές οι αναφορές όπως αρχικά στο ιστορικό Κέντρο: “…Πεζοδρόμηση όλων των δρόμων που περικλείονται μεταξύ των οδών Υπαπαντής – Τζάνε – Νέδοντος – 23ης Μαρτίου (ακτίνα περίπου 150 μέτρα), με δυνατότητα να εισέρχονται με συγκεκριμένη κατεύθυνση οχήματα όπως προβλέπει ο ΚΟΚ για στάθμευση σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης και για μεταφορά εμπορευμάτων ή εμποδιζόμενων ατόμων, με την τοποθέτηση/μετακίνηση της κατάλληλης σήμανσης”.

Ενώ και στις κάθετες οδούς της Αριστομένους θα υπάρξουν… εξελίξεις: “Προτείνεται: Πεζοδρόμηση όλων των κάθετων δρόμων (Καπετάν Κρόμπα, Πολυβίου, Αναπλιώτη) που
περικλείονται μεταξύ των οδών Σφακτηρίας – 23ης Μαρτίου – Νέδοντος – Κολοκοτρώνη, με δυνατότητα να εισέρχονται με συγκεκριμένη κατεύθυνση οχήματα όπως προβλέπει ο ΚΟΚ για στάθμευση σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης και για μεταφορά εμπορευμάτων ή εμποδιζόμενων ατόμων, με την τοποθέτηση/μετακίνηση της κατάλληλης σήμανσης”.

Όμως το μεγάλο βάρος πέφτει στην Ναυαρίνου και εδώ είναι… πολυεπίπεδη η πρόταση:

Οδός Ναυαρίνου μεταξύ οδών Φαρών και Ακρίτα

προτείνεται να πεζοδρομηθεί το τμήμα της Ναυαρίνου μεταξύ των οδών Φαρών και Ακρίτα, ώστε να αποδοθεί ο χώρος στους πεζούς και στους ποδηλάτες, αλλά και να διασχίζουν με ασφάλεια την οδό Ναυαρίνου οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες των καταστημάτων. Προτείνεται η πεζοδρόμηση (απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης) να είναι καθολική από 20:00 έως και 02:00 και να μην διέρχεται ούτε η αστική συγκοινωνία σε αυτό το τμήμα για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα…

Προτείνεται η ισχύς του προσωρινού μέτρου να είναι έως τις 15-09-2020. Από την αξιολόγηση της εφαρμογής του μέτρου, θα εξεταστεί αν θα προταθεί στη συνέχεια για να έχει πιο μόνιμο χαρακτήρα.

Οδός Ναυαρίνου μεταξύ οδών Ηρώων και Αύρας

Προτείνεται να μονοδρομηθεί το τμήμα της Ναυαρίνου μεταξύ των οδών Ηρώων και Αύρας με κατεύθυνση κυκλοφορίας προς δύση, ώστε να αποδοθεί ο χώρος στους πεζούς και στους ποδηλάτες προκειμένου να ενοποιηθεί με τον ποδηλατόδρομο και το πεζοδρόμιο, αλλά και να διασχίζουν μικρότερο πλάτος της οδού Ναυαρίνου οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες των καταστημάτων. Προτείνεται η μονοδρόμηση να είναι καθολική από 20:00 έως και 02:00 και στην κατεύθυνση προς ανατολή να μην διέρχεται ούτε η αστική συγκοινωνία σε αυτό το τμήμα για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα δε όπως αποτυπώνεται συνολικά στην πρόταση που υπογράφει ο Αντιδήμαρχος Καλαμάτας Δημήτρης Μαστραγγελόπουλος, το συνολικό πλαίσιο έχει ως εξής:

1. Μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα και είκοσι (20) χλμ/ώρα
Εφαρμογή του μέτρου σε όλο τον αστικό ιστό της πόλης, πιο συγκεκριμένα μεταξύ των κύριων οδών όπου σχηματίζονται περιοχές που περιλαμβάνουν μόνο τοπικές οδούς και αυτές μπορούν να οριοθετηθούν ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα και έξω από σχολεία στα είκοσι (20) χλμ/ώρα. Ισχύς του προσωρινού μέτρου έως τις 30-11-2020.

2. Μονοδρομήσεις

Μεταξύ των οδών Κρήτης και Ναυαρίνου μονοδρόμηση των οδών Αύρας (προς νότο) και Μεσογείων (προς βορρά). Ισχύς του προσωρινού μέτρου έως τις 30-09-2020.

3. Πεζοδρομήσεις
Στο Ιστορικό Κέντρο πεζοδρόμηση όλων των δρόμων (οδοί Αιπύτου – Ηφαίστου – Ιθώμης – Αγίου Ιωάννου – Παπάζογλου) που περικλείονται μεταξύ των οδών Υπαπαντής – Τζάνε – Νέδοντος – 23ης Μαρτίου. Ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων 07:00 – 10:00 και 16:00 – 18:00. Στάθμευση κατοίκων/εργαζομένων που δεν διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης εκτός της περιοχής αυτής. Ισχύς του προσωρινού μέτρου έως τις 30-11-2020. Στους κάθετους της οδού Αριστομένους πεζοδρόμηση όλων των κάθετων δρόμων (Καπετάν Κρόμπα, Πολυβίου, Αναπλιώτη) που περικλείονται μεταξύ των οδών Σφακτηρίας – 23ης Μαρτίου – Νέδοντος – Κολοκοτρώνη. Ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων 07:00 – 10:00 και 16:00 – 18:00. Ισχύς του προσωρινού μέτρου έως τις 30-11-2020.

4. Οδός Ναυαρίνου
Πεζοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου μεταξύ οδών Φαρών και Ακρίτα από 20:00 έως και 02:00. Ισχύς του προσωρινού μέτρου έως τις 15-09-2020. Μονοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου μεταξύ οδών Ηρώων και Αύρας με κατεύθυνση κυκλοφορίας προς δύση από 20:00 έως και 02:00 και ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα.
Ισχύς του προσωρινού μέτρου έως τις 15-09-2020.