Νέες διαβεβαιώσεις και δεσμεύσεις από τον Υπουργό Υποδομών σε σχέση με τους οδικούς άξονες της Πελοποννήσου και της Μεσσηνίας. Από την Ολυμπία και το 1ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Πελοποννήσου, ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε γνωστό ότι σε δύο μήνες θα έχει ξεκινήσει η εκτέλεση των εργασιών στην Πατρών – Πύργου, ενώ εντός του 2019 δήλωσε πως θα δημοπρατηθούν δύο κομβικής σημασίας έργα για τη Μεσσηνία. Πρόκειται για τους οδικούς άξονες, Καλό Νερό – Τσακώνα και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
«Δώσαμε μία μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι, να έχει αυτοκινητόδρομο με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας, αλλά και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο του και ποιοι έδωσαν τη μάχη για να υπάρχει αυτοκινητόδρομος στην περιοχή». Αυτό τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κάνοντας εκτενή αναφορά στο έργο της ανακατασκευής της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου, που οργανώνει η εφημερίδα «Πατρίς», στην Αρχαία Ολυμπία.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως οι εργασίες στην Πατρών – Πύργου θα ξεκινήσουν σε ενάμιση με δύο μήνες και πως τότε μαζί με τους φορείς και τους πολίτες θα γιορτάσουν το τέλος μιας πολυετούς αναμονής και ταλαιπωρίας για αυτό το σημαντικό έργο.
Παράλληλα, ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε για τα υπόλοιπα οδικά έργα στην Πελοπόννησο, όπως και για τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ειδικότερα, όσον αφορά στην Πατρών – Πύργου, χαρακτήρισε ως εγκληματική την απένταξη του έργου το 2013, ενώ αναφέρθηκε και στις αιτίες που δεν προχώρησαν οι διαδικασίες το 2014, κάνοντας λόγο για κοροϊδία των πολιτών.
Όσον αφορά στην επιλογή της σημερινής κυβέρνησης για οκτώ εργολαβίες, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «αν δεν γίνονταν οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες, δηλαδή δεν ανέβαινε ο ανταγωνισμός για να έχουμε έκπτωση του 50%, δεν θα είχαμε αυτοκινητόδρομο, όπως επίσης δεν θα είχαμε χρηματοδότηση του έργου ούτε για μία λωρίδα ανά κατεύθυνση με λωρίδα έκτακτης ανάγκης και σίγουρα χωρίς διαχωριστικό, αν είχαμε έκπτωση του 25% και του 30%».
Σχετικά με τη σημερινή εξέλιξη του έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «χθες στάλθηκαν στη Βουλή οι έξι συμβάσεις, δηλαδή οι διαγωνισμοί των έξι από τα οκτώ τμήματα, ενώ το έβδομο στάλθηκε στις 21 Ιανουαρίου στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αλλά τις επόμενες 15 μέρες θα έρθει στο υπουργείο για να οδεύσει και αυτό προς τη Βουλή και μένει το όγδοο, όπου έχουμε ασφαλιστικά μέτρα, άρα έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα ενάμιση με δύο μήνες για να ολοκληρωθεί και αυτός ο διαγωνισμός».
Παράλληλα, ο κ.Σπίρτζης μίλησε και για τα υπόλοιπα οδικά έργα στην Πελοπόννησο ανακοινώνοντας τα εξής: «Έχουμε τον οδικό άξονα της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου στο τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 και έχει προϋπολογισμό 160 εκατομμύρια ευρώ. Στη συνέχεια έχουμε τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη που δημοπρατείται μέσα στους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους και έχει προϋπολογισμό 180 εκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό έχει κατατεθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου ενώ έχει προϋπολογισμό 19,8 εκατομμύρια ευρώ.Τα επόμενα δύο σημαντικά έργα είναι η παράκαμψη Λαγκαδίων, αλλά και ο οδικός άξονας Τρίπολη – Βυτίνα Αρχαία Ολυμπία».
Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης μίλησε και για τα έργα του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, αναφέροντας τα παρακάτω: «Ολοκληρώνεται το Μάρτιο του 2019 η κατασκευή νέας διπλής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο, οπότε θα είναι δυνατή η κυκλοφορία συρμών σε αυτό το τμήμα, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου είναι 227 εκατομμύρια ευρώ. Μέχρι τον Μάιο του 2019 θα έχει συμβασιοποιηθεί γιατί ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης του τμήματος Κιάτο- Αίγιο, όχι μόνο δηλαδή γραμμή αλλά και ηλεκτροκίνηση. Εξελίσσονται σε ικανοποιητικό βαθμό οι εργασίες της νέας διπλής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, προϋπολογισμού 389 εκατομμυρίων ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι τον Ιούνιο του 2020. Το δεύτερο τρίμηνο του 2019 θα έχουμε τη συμβασιοποίηση του έργου για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός -Λουτράκι με ηλεκτροκίνηση. Εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, αφού είναι στην τελική φάση ωρίμανσης, το έργο κατασκευής, επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και σταθμών από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, προϋπολογισμού 120 εκατομμυρίων ευρώ και βέβαια εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, με το σύστημα μελέτης – κατασκευής, το έργο κατασκευής της νέας διπλής υπογειοποιημένης γραμμής από το Ρίο μέχρι τον ‘Αγιο Διονύσιο της Πάτρας. Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και είναι πραγματικά ευτύχημα για την πόλη των Πατρών ότι θα έχουμε υπογειοποίηση σε όλο το τμήμα από το Ρίο μέχρι τον ‘Αγιο Διονύσιο και στη συνέχεια».
Επίσης, μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δύο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατομμυρίων ευρώ που συνδέουν τον άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα. Το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο, ενώ η δημοπράτηση θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2019. Το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής στα τμήματα Αλφειός – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό Πύργος, ενώ η δημοπράτηση είναι για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
Όσον αφορά στα υδραυλικά έργα, ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι «ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου το έργο φράγματος Πείρου – Παραπείρου στην Πάτρα, ενώ τον Μάιο θα γίνει η έμφραξη της σήραγγας εκτροπής, που σημαίνει ότι το φράγμα θα αρχίσει να λειτουργεί, ώστε να λυθεί το πρόβλημα ύδρευσης της Πάτρας και των γειτονικών δήμων».
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε και στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης των ακτών, σημειώνοντας ότι οι μελέτες για την αντιμετώπιση του φαινομένου, τόσο στην ακτογραμμή του Πεταλιδίου Μεσσηνίας, όσο και στην ακτογραμμή του Κορινθιακού κόλπου, θα οδηγήσουν σε έργα συνολικού προϋπολογισμού 34,5 εκατομμυρίων ευρώ, προσθέτοντας ότι «έχουμε ένα εκτεταμένο το πρόγραμμα για την αποκατάσταση ζημιών από τις θεομηνίες σε όλους τους νόμους Πελοποννήσου».
Κλείνοντας ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε ότι «δεν είναι δυνατόν τα αιτήματα της κοινωνίας, των υγιών παραγωγικών δυνάμεων, να συζητιούνται σε κλειστά γραφεία στην Αθήνα» και πρόσθεσε: «Αυτό που ξεκινήσαμε με τα αναπτυξιακά συνέδρια, δηλαδή να γίνεται ένας δημόσιος διάλογος και να λαμβάνονται υπόψη σε καθοριστικό βαθμό οι θέσεις της αυτοδιοίκησης, αλλά και των κοινωνικών φορέων πρέπει να συνεχιστεί, διότι δεν είναι κάτι που ολοκληρώθηκε με τα αναπτυξιακά συνέδρια».