Στα λόγια… πνίγηκε από χθες στις 8 το βράδυ, μέχρι και τις πρώτες ώρες της Πέμπτης το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, το οποίο κλήθηκε στη συνεδρίασή του, να γνωμοδοτήσει σχετικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τον δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ο οποίος έχει περάσει από… 1.000 μύρια κύματα.
Ύστερα από 5 και πλέον ώρες, το Σώμα, κατά πλειοψηφία (15 ψήφοι υπέρ και 22 κατά) δε γνωμοδότησε θετικά υπέρ της πρότασης της Δημοτικής Αρχής, η οποία χαρακτήρισε τη μελέτη ατελή και ζητούσε να ενσωματωθούν σε αυτή, οι παρατηρήσεις των φορέων, να καταγραφούν όλες οι προτάσεις και φυσικά, να γίνει ο προτεινόμενος παραλιακός δρόμος που συνδέει την πόλη και το λιμάνι με το αεροδρόμιο.
Στη συνέχεια, ακολούθησε πρόταση και ψηφοφορία επ’ αυτής, με στοιχεία των παρατάξεων κυρίως της μείζονος μειοψηφίας και όχι μόνο, η οποία ισοψηφίστηκε με 18 ψήφους υπέρ και 18 κατά και ξεσήκωσε αντιδράσεις με αποτέλεσμα, αμέσως μετά, να… λυθεί η συνεδρίαση.
Η πρόταση αυτή, ήταν υπέρ της μελέτης με ορισμένες παρατηρήσεις και συγκεκριμένα, τετράιχνο δρόμο από τον κόμβο τους Ασπροχώματος μέχρι την είσοδο της Καλαμάτας, την ύπαρξη δίιχνου δρόμου από τον κόμβο του Μορέα μέχρι τη ζώνη τουριστικής ανάπτυξης της πόλης, την ύπαρξη πλευρικών παραδρόμων από το Ασπρόχωμα μέχρι τον Μορέα και τη κατάργηση των πλευρικών διοδίων στη Θουρία.
Στη διάρκεια της πολύωρης συζήτησης πάντως-τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος αυτής-δεν κυριάρχησε ένταση, πλην όλων όσα συνέβησαν κατά την ψηφοφορία, αφού η πρόταση της Δημοτικής Αρχής, η οποία και τέθηκε προς ψήφιση -ως φάνηκε και από το αποτέλεσμα- δεν έγινε από όλους κατανοητή, ενώ, πολλές και ποικίλες, ήταν οι διαφοροποιήσεις και οι διαφορετικές απόψεις.
Αν και η ΜΠΕ που έχει να κάνει με την πρόταση του υπουργείου, είναι συγκεκριμένη και αποτυπώνεται στη γνωστή ως: άνω χάραξη, δεν έλειψε η σύγκριση με την παραλιακή, για την οποία έγινε πάρα πολύς λόγος για μια ακόμη φορά.
Οι βελτιώσεις στο… πέρασμα του δρόμου και κύρια, στη διασύνδεση από τον κόμβο του Ζαφείρη μέχρι το Ασπρόχωμα, βρέθηκαν στο επίκεντρο με τη Δημοτική Αρχή να καταθέτει τις προτάσεις της, τεκμηριώνοντας τους λόγους.
Σημείο αναφοράς στη συνεδρίαση, η παρουσία του γενικού διευθυντή Συγκοινωνιών του υπουργείου Υποδομών Γιάννη Καρνέση ο οποίος έδωσε μία σειρά από απαντήσεις στα ζητήματα που αφορούν στη μελέτη, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη επιλογή, δεν έχει κατασκευαστικούς κινδύνους και τονίζοντας εμφατικά -θυμίζοντας στους πάντες- πως το αντικείμενο της συζήτησης και φυσικά, της ίδιας της μελέτης, δεν ήταν η παραλιακή χάραξη. Μάλιστα, επεσήμανε σε όλους τους τόνους πως αν δεν γίνει το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, το έργο δεν μπορεί να προχωρήσει στο σύνολό του.
Χαρακτηριστική μεταξύ άλλων, ήταν και η διαφωνία των βουλευτών της κυβέρνησης, Μίλτου Χρυσομάλλη και Περικλή Μαντά, η οποία δεν πέρασε απαρατήρητη, με τον κ. Χρυσομάλλη, ούτε λίγο, ούτε πολύ, μιλώντας με τεχνικούς όρους να βάλλει κατά της συγκεκριμένης μελέτης και να επιχειρηματολογεί υπέρ της παραλιακής χάραξης, αδειάζοντας… με αυτόν τον τρόπο, την πρόταση που έρχεται από το ίδιο το υπουργείο!
Σε διαφορετικό μήκος κύματος, οι αναφορές του Περικλή Μαντά που εστίασε στην ανάγκη, όλοι, ενωμένοι, να αποφασίσουν για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το δρόμο, τονίζοντας στην κατεύθυνση αυτή πως σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση, αυτή η λύση, είναι πολύ καλύτερη, από τη… μηδενική λύση. “Έχουμε χρέος να γίνει ο δρόμος”, είπε με νόημα ο βουλευτής.
Μία σειρά επίσης, από εξειδικευμένες αναφορές, υπήρξαν τόσο από τον δήμαρχο Καλαμάτας για τα χαρακτηριστικά του δρόμου και της μελέτης που διέρχεται από το Δήμο της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, όσο και από τους επικεφαλής των παρατάξεων και τους δημοτικούς συμβούλους που κατέθεσαν τις προτάσεις και φυσικά, τους προβληματισμούς τους.
Δείτε εδώ τη συνεδρίαση που διήρκεσε πεντέμισι ώρες!