Παρασκευή
19
Απρίλιος
TOP

Εξαπλάσιος ρυθμός αύξησης στις online πωλήσεις σουπερμάρκετ τον Ιούνιο

Αυξημένες κατά 150% ήταν οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών για online αγορές από σουπερμάρκετ το 1ο εξάμηνο του 2020. Η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικές (με τον ΦΠΑ) έφθασαν τα €56,3 εκατ.

Μάλιστα, οι πωλήσεις του 1ου εξαμήνου του 2020 ήταν κατά 21% υψηλότερες από το σύνολο των πωλήσεων ολόκληρου του 2019, όταν είχαν ανέλθει σε €46,6 εκατ. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός πως ο κλάδος συνέχισε να αναπτύσσεται με υψηλό ρυθμό, ακόμη και μετά την περίοδο της καραντίνας.

Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο σημειώθηκε αύξηση στις πωλήσεις κατά 170% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης που είναι εξαπλάσιος από αυτόν από τις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020).

Συνολικά, το 1ο εξάμηνο του 2020, φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό καλάθι αυξήθηκε συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2019, τόσο σε τεμάχια (+5 τεμάχια), όσο και σε αξία (+9€). Ιδιαίτερα τους μήνες της καραντίνας, Μάρτιο και Απρίλιο, από τα 51 συνολικά τεμάχια, που περιείχε το μέσο καλάθι, τα 40 ήταν τρόφιμα, σημειώνοντας, μάλιστα, αύξηση 10 τεμαχίων συγκριτικά με το μέσο καλάθι του 2019.

Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές για τις παραγγελίες, αν και τα κινητά είχαν σταθερή αύξηση το 2019, τόσο η καραντίνα, όσο και η εργασία από το σπίτι, ώθησαν τους πολίτες σε αγορές από desktops και laptops. Από τις δύο αυτές συσκευές, ακόμα και μετά από την άρση της καραντίνας, έγινε το 68,4% των συνολικών παραγγελιών.

Αγορές από desktops


Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο Report της Convert Group για τα ελληνικά online σουπερμάρκετ. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, ο κορωνοϊός επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2019. Στον αντίποδα, τον Απρίλιο του 2020, οι παραγγελίες, που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google, μειώθηκαν κατά 40% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο.

Όπως σχολιάζει η έρευνα, οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη, είτε επειδή αντιμετώπιζαν προβλήματα διαθεσιμότητας προϊόντων, είτε για να κατευνάσουν τον τεράστιο φόρτο παραγγελιών, που δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά λόγω έλλειψης υποδομών.

Αύξηση δαπανών


Μελετώντας όλες τις κατηγορίες online αγορών, που αυξήθηκαν σε αξία στην περίοδο της καραντίνας, η έρευνα διαπιστώνει για τον Μάρτιο του 2020 τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα: +407% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +397% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +372% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +348% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +340% σε φρέσκα τρόφιμα, +299% σε προϊόντα αρτοποιίας, +159% σε ποτά και αναψυκτικά και +83% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά