Μπορεί ο πληθωρισμός να υποχωρεί, αλλά η ακρίβεια «μουδιάζει» και φέτος τη διάθεση των καταναλωτών για Χριστουγεννιάτικες αγορές. Η ελληνική αγορά προσδοκά τόνωση του τζίρου, έχοντας θέσει τον πήχη στο 10% επιπλέον σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτός είναι το ελάχιστο όριο που έχει θέσει ο εμπορικός κόσμος, για να «ισοφαρίσει» τις απώλειες από την άνοδο του λειτουργικού κόστους, ιδίως οι μικρότερες επιχειρήσεις που είχαν φέτος υψηλότερη φορολογία λόγω του οριζόντιου τεκμαρτού εισοδήματος.

Τα πρώιμα σημάδια από την αγορά δεν είναι απολύτως ενθαρρυντικά, αν κρίνουμε από την τελευταία έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, του Ινστιτούτου της Ενωσης Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για την καταναλωτική συμπεριφορά.  Η φετινή Βlack Friday, το αμέσως προηγούμενο μεγάλο καταναλωτικό event, που εγκαινιάζει ατύπως τη Χριστουγεννιάτικη σεζόν και λειτουργεί τροχιοδεικτικά για το τι θα ακολουθήσει, άφησε τις εμπορικές επιχειρήσεις με την αίσθηση του ανικανοποίητου. Η πλειονότητα των καταστημάτων ανέφεραν μέτρια ως χαμηλή ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα, ενώ πάνω από τους μισούς όσων συμμετείχαν είχαν τον ίδιο ή και χαμηλότερο τζίρο από πέρυσι.

Τις προσδοκίες των εμπόρων για αυξημένο τζίρο «ψαλιδίζει» και η έρευνα τη ΕΥ για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, που δείχνει ότι πάνω από ένας στους τρεις (36%) σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα και  το 54% θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα.  Το ύψος των τιμών είναι τι βασικό κριτήριο και για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, για το 95% των καταναλωτών, σε μεγάλη απόσταση από την ποιότητα (65%), ενώ πλέον λιγότεροι ψωνίζουν με γνώμονα τις προσφορές (55%). Τα ευρήματα για την Ελλάδα συμβαδίζουν σε πολλά επί μέρους στοιχεία με την παγκόσμια έρευνα της ΕΥ για τις καταναλωτικές συνήθειες της φετινής εορταστικής περιόδου. Έχουν όμως μια πολύ σημαντική απόκλιση: Ενώ σχεδόν ο ένας στους τρεις καταναλωτές παγκοσμίως σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα φέτος τα Χριστούγεννα, στην Ελλάδα μόλις το 4% θα βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Διαβάστε περισσότρεα στο δημοσίευμα του www.in.gr  πατώντας ΕΔΩ