Όπως κάνει πάντα με μετρημένες κουβέντες γεμάτες περιεχόμενο και ηχηρές επισημάνσεις ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος τοποθετήθηκε σήμερα σε μια εφ’ όλης της ύλης τηλεοπτική παρέμβασή του σε μια σειρά θεμάτων, στην εκπομπή “τι λες τώρα” της τηλεόρασης BEST, που παρουσιάζει η Δέσποινα Ηλιοπούλου.
Φορώντας μάσκα και δίνοντας το παράδειγμα, προτρέποντας τους πιστούς να ακούσουν τους επιστήμονες και να αφήσουν τις συνωμοσιολογίες, στάθηκε στα όσα… αναθεωρεί πλέον στη ίδια την κοινωνία, αυτή η πανδημία. Με ξεκάθαρο τρόπο – κάτι που είχε κάνει από την πρώτη στιγμή – μίλησε για τη Χ.Α. και τα όσα εξαρχής πρέσβευε το μόρφωμα αυτό, επισημαίνοντας τον καταλυτικό ρόλο του πρώην Πρωθυπουργού Α. Σαμαρά στην αποκάλυψη της δράσης της. Ωστόσο, επεσήμανε τον κίνδυνο νέων μορφωμάτων μέσα από την συνεργασία των άκρων. Παράλληλα, σχολίασε και τα όσα εξελίχθηκαν στην ανάδειξη του θέματος με τα αρχαία στην πλατεία της Υπαπαντής.
Κάποια από τα κύρια σημεία…
ΘΑ ΜΙΛΑΜΕ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΠΡΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ
«Τώρα η κρίση η υγειονομική που ήρθε θα δημιουργήσει και μια οικονομική κρίση και στο κοινωνικό επίπεδο θα δημιουργήσει κρίσεις. Κρίσεις οι οποίες θα σηματοδοτήσουν κυρίως τον τρόπο και το επίπεδο επιβίωσης… Η εμφάνιση του ιού από την άλλη, έχει οριοθετήσει τις σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους. Μην ξεχνάτε ότι η μάσκα είναι προφύλαξη, αλλά και ένας τρόπος που μας χωρίζει. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι όλα αυτά θα αναθεωρηθούν και θα μιλάμε στις επόμενες γενιές για μια μορφή κοινωνίας προ κορωνοϊού και μια μορφή κοινωνίας μετά κορωνοϊού».
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ ΜΑΣ- ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΚΤΗΜΕΝΟ ΠΛΕΟΝ ΣΤΗ ΖΩΗ
«Όλα αυτά θα αλλάξουν τον τρόπο ζωής μας, θα δημιουργήσουν έναν έντονο ατομισμό, θα οριοθετήσουν τις σχέσεις που θα εξαρτώνται, όχι τόσο από το συναίσθημα, όσο από τη λογική, και, οι κοινωνίες πλέον θα έχουν ένα άλλο μοντέλο με το οποίο θα πορεύονται μέσα στο χρόνο. Αυτό το οποίο προοιωνίζεται, δεν είναι ότι υπήρχε. Δεν πρέπει να θεωρούμε ότι τίποτε δεν είναι αυτονόητο, τίποτε δεν είναι κεκτημένο πλέον στη ζωή. Τα πάντα θα ζητούν την επιβεβαίωσή τους…»
Η ΜΑΣΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
«Όλοι αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να δώσουν μια συνωμοσιολογική ερμηνεία αποχής από τη μασκοφορία είναι εκτός πραγματικότητας. Όλοι αυτοί οι οποίοι προσπαθούν να δώσουν μεταφυσικές προεκτάσεις στη μη χρήση της μάσκας είναι ακόμη έξω από την πραγματικότητα, η μάσκα αποτελεί ένα μέσο προστασίας και τίποτε άλλο».
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ… ΕΡΓΑΛΙΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ
«Κανείς δεν μπορεί να εργαλιοποιεί μέσα σε αυτή την κρίση το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Το θέμα της Θείας Κοινωνίας και της Θείας Ευχαριστίας είναι αδιαπραγμάτευτα».
ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ
«Το θέμα είναι ότι πρέπει να γίνουμε συνεπείς απέναντι σε αυτό που επιβάλλει αναφορικά με τη χρήση της μάσκας, με την προστασία της απόστασης και της εφαρμογής υγιεινής. Η ατομική ευθύνη έχει έναν κοινωνικό αντίκτυπο, μια άλλη διάσταση στην κοινωνική ευθύνη που έχουμε όλοι».
Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΥΤΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ
Εμφατικές και οι προσεγγίσεις του αναφορικά με την πορεία των προκλήσεων από την πλευρά της Τουρκίας. Ο Ποιμενάρχης Μεσσηνίας στάθηκε αρκετά στον ρόλο και τις επιδιώξεις που υπάρχουν μέσω κινήσεων όπως η… εργαλιοποίηση των μνημείων, ενώ σημείωσε πως θα πρέπει να έχουμε έναν προβληματισμό βαθύτερο από αυτόν τον επιφανειακό που θέλει να μας δείξει ο Τούρκος πρόεδρος.
ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ… ΟΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ
Σχολίασε δε και τα όσα συμβαίνουν και σοκάρουν στη Γαλλία μπαίνοντας σε σημειολογικές προσεγγίσεις «…οι θρησκείες διαχρονικά μέσα στο χώρο του πολιτισμού, είναι όπως λειτουργεί το… κάρβουνο. Δηλαδή, όταν είναι σβηστές, όταν είναι… ήρεμες, ήσυχες και δεν ξέρεις να τις πιάσεις θα λερωθείς. Όταν είναι σε έξαρση δηλαδή έχουν ένα φονταμενταλιστικό μένος μόλις τις πιάσεις θα καείς. Για αυτό λοιπόν η θρησκεία είναι πολύ δυναμικός παράγοντας μέσα στην κοινωνία». Και πρόσθεσε πως «θρησκείες που καλλιεργούν τον φονταμενταλισμό γίνονται… θανατηφόρες για την κοινωνία. Αυτό ζούμε στη Γαλλία σήμερα…»
ΤΟ ΜΟΡΦΩΜΑ ΤΗΣ Χ.Α. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΩΡΟ, ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Στο επίκεντρο φυσικά και το κυρίαρχο ζήτημα με την καταδικαστική απόφαση στην εγκληματική οργάνωση της Χ.Α., όπου και τόνισε: «Μια δικαστική απόφαση δεν είναι δικαίωση σε ένα επίπεδο ιδεολογικό. Είναι δικαίωση όταν οι άνθρωποι αυτά που έκαναν δεν ήταν για την ειρήνη, αλλά ήταν για τον πόλεμο. Δεν ήταν για τη ζωή, αλλά ήταν για το θάνατο. Εγώ πιστεύω και συνεχίζω να πιστεύω παρόλο ότι υπέστην πολλές κριτικές ότι αυτό το μόρφωμα που δημιουργήθηκε εξαιτίας μιας οικονομικής και κοινωνικής κρίσεως στην Ελλάδα, δεν πρέπει να έχει χώρο, ούτε στην πολιτική ούτε στην κοινωνία».
ΟΛΟΙ ΚΑΤΕΚΡΙΝΑΝ ΤΟΝ Α. ΣΑΜΑΡΑ ΜΟΛΙΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΗ Χ.Α. ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ, ΟΜΩΣ ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ
Ενώ άκρως εμφατικές ήταν οι σημειώσεις του για τον ρόλο του Αντώνη Σαμαρά και στο τι διέβλεψε ο πρώην Πρωθυπουργός: «Θα θυμάστε καλά ότι όταν ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας ο κ. Σαμαράς οδήγησε στο δικαστήριο της Χρυσή Αυγή ως εγκληματική οργάνωση, όλοι τον κατέκριναν. Εκείνος όμως διέβλεπε ακριβώς τι κρύβεται πίσω από αυτή την κατάσταση. Κι αυτό φανερώθηκε. Κι αυτό δικαιώθηκε… Δεν είναι μόνον η δικαστική δικαίωση, είναι η δικαίωση απέναντι στην κοινωνία».
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΑ ΑΚΡΑ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ
Προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω σχολίασε πως «…υπάρχει κίνδυνος στο επίπεδο μιας συνεργασίας ενός ακραίου δεξιού και ενός ακραίου αριστερού σχηματισμού και αυτό ήθελα να καυτηριάσω, ότι δυστυχώς αρχίζουν τα άκρα να συνεργάζονται μεταξύ τους. Κι αυτή η συνεργασία δημιουργεί και ιδεολογική σύγχυση πολύ βασικό, και, παρασέρνει πολύ εύκολα. Κι αυτό πρέπει να προσέξουμε τώρα, να μη δημιουργήσουμε ένα νέο μόρφωμα και κομματικό και πολιτικό και κοινωνικό που θα έχει συγκεράσει δύο άκρα. Κάτι που πήγε να γίνει, αλλά απετράπη… Και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο πως επωάζονται και βγαίνουν στην κοινωνία κάποιοι νέοι κομματικοί σχηματισμοί».
ΌΛΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΕΙΔΙΚΟΙ ΚΙ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΕΙΧΝΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ
Για τα αρχαία – που πολύς λόγος – έχει γίνει στην πλατεία της Υπαπαντής επανέλαβε την άποψή του πως «…εάν υπάρχουν τελικά αρχαία στην πλατεία της Υπαπαντής αυτά αποτελούν στοιχείο της ιστορίας και του πολιτισμού της πόλεως και θα πρέπει κάποια στιγμή να αναδειχθούν προς όφελος της πόλεως. Ο χρόνος και ο τρόπος ανάδειξής τους δεν είναι δικό μου θέμα, είναι θέμα των επιστημονικών επιτροπών, που έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο σε αυτή τη διαδικασία». Παράλληλα καυτηρίασε και όλους εκείνους που έγιναν… ειδικοί πάνω σε αυτό το θέμα τονίζοντας πως «…το μικρόβιο του Έλληνα να είναι… γιατρός, δικηγόρος, δικαστής, παπάς, δεσπότης, εφαρμόστηκε εδώ. Όλοι έγιναν ειδικοί κι ενώ θα έπρεπε να δείχναμε περισσότερη σοβαρότητα και μια επιφύλαξη, να συγκρατιόμασταν να βγαίνουμε και να λέμε κάτι, δεν βοηθάει αυτό σε τίποτε…» και πρόσθεσε πως περιμένει να ακούσει το πόρισμα των επιστημονικών επιτροπών και θα δει τη μετέπειτα διαχείριση.