Δευτέρα
25
Νοέμβριος
TOP

Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη: «Βόμβες» από Μαντά -Όλη η αλήθεια και ποιοι την… απέκρυψαν!

«Βόμβες» από Π. Μαντά σε ανακοίνωσή του με τον Βουλευτή Μεσσηνίας να αποκαλύπτει το ποια είναι η όλη αλήθεια γύρω από το Καλαμάτα -Ριζόμυλος -Πύλος -Μεθώνη. Οι αποκαλύψεις αυτές πολιτικά εκθέτουν τον Μίλτο Χρυσομάλλη που σε ανακοίνωσή του πριν από λίγες ημέρες αποκάλυψε μόνο τα… μισά για τα περί παραλιακής χάραξης μιλώντας για… πλεονεκτήματα και δημιουργώντας εντυπώσεις, επιχειρώντας να ανοίξει κουβέντα για τις δύο χαράξεις ξανά..

Όλα αυτά μάλιστα επιχειρήθηκαν λίγο πριν έρθει στην περιοχή ο Πρωθυπουργός, που ήταν ενήμερος για όλους και για όλα! Με τον Κ. Μητσοτάκη να αναγγέλλει πως θα μπουν μπουλντόζες μέσα στη χρονιά και τον κ. Χρυσομάλλη να… ξεχνά την παραλιακή και να χειροκροτά.

Από τα όσα θα διαβάσετε παρακάτω εγείρονται μια σειρά από ερωτήματα. Γιατί άραγε το έκανε ο κ. Χρυσομάλλης; Για χάριν δημοσιότητας; Ήθελε να δείξει κάτι στον Πρωθυπουργό πριν έρθει ή κρύβεται τίποτε άλλο; Οφείλει να απαντήσει φυσικά για να γνωρίζουν οι πολίτες…

Υ.Γ. Τι άραγε κρύβεται πίσω από τις “ξαφνικές αγάπες” του Βουλευτή Μεσσηνίας Μ. Χρυσομάλλη με την ομάδα Τατούλη-Νικολάκου και τις θετικές αναφορές στο πρόσωπό του;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Π. Μαντάς για “παραλιακή χάραξη”: Κάποτε ήταν επίκαιρη – πλέον δεν υφίσταται»

Η αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη αποτελεί ένα έργο πνοής και ανάπτυξης για ολόκληρη τη Μεσσηνία. Σε μια στιγμή που βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου, όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε χθες στην Καλαμάτα, κάποιοι άστοχα επιλέγουν να ανοίξουν ξανά το ζήτημα της παραλιακής χάραξης και να σπείρουν εκ νέου την αμφιβολία.

Έπειτα από 7 χρόνια από την εποχή που ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ενέταξε στο εθνικό ΠΔΕ το συγκεκριμένο έργο και μετά την “εγκληματική” καθυστέρηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που ακολούθησε, βρισκόμαστε πλέον μια ανάσα πριν την έναρξη των εργασιών κατασκευής του, χάρη στην εκ νέου δρομολόγηση των διαδικασιών από την Κυβέρνηση.

Η άποψη που καταγράφηκε δημοσίως και επαναφέρει τα δήθεν “πλεονεκτήματα της παραλιακής χάραξης”, δυστυχώς δεν υπηρετεί σήμερα την ορθότητα και την αλήθεια. Διότι αν και βασίζεται σε έγγραφο της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου, το οποίο πράγματι περιλαμβάνει τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, η αποτύπωση αυτή χρησιμοποιείται αποσπασματικά και δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις.

«Διαφορετική εικόνα από τις υπηρεσίες του υπουργείου»

Το συγκεκριμένο έγγραφο αποτελεί μέρος απάντησης σε κοινοβουλευτική ερώτηση, η οποία όμως τεκμηριώνει το ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα: τους λόγους δηλαδή για τους οποίους πρέπει σήμερα να απορριφθεί η επιλογή της “παραλιακής χάραξης”.

Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών αναφερόμενη στην “παραλιακή χάραξη” (ΔΟΥ/693/14-2-2020 & ΔΟΥ/1246/16-3-2020), πραγματοποιεί σαφή αναφορά σε “διαπιστωμένες ελλείψεις” σε μελέτες, σε “πιθανές διαφοροποιήσεις” στους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, σε ανάγκη για “νέες γεωτεχνικές έρευνες” και εργασίες, καθώς και σε “έλλειψη μελέτης Ανάλυσης Κόστους – Οφέλους και Προέλευσης – Προορισμού”. Όλα αυτά τα στοιχεία παρότι γνωστοποιούνται, αποκρύπτονται.

Ταυτόχρονα αποσιωπάται η εκτίμηση της υπηρεσίας ότι τα στοιχεία αυτά, αλλά και άλλα τεχνικά ζητήματα, «είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσουν αρνητικά τη δυνατότητα συγχρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους χρηματοδοτικούς οργανισμούς». Αποκρύπτεται δηλαδή η βάσιμη εκτίμηση της υπηρεσίας ότι η “παραλιακή χάραξη” είναι πολύ πιθανό να βρεθεί απέναντι σε χρηματοδοτικό κενό.

Αντίστοιχα τοποθετείται και η Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών (528/1-02-2022), με αποτέλεσμα αφενός να τεκμηριώνεται ότι η “παραλιακή χάραξη” κάθε άλλο παρά ώριμη μελετητικά είναι, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που ορίζει η ΕΕ, ούτε βέβαια να προκύπτει ότι αποτελεί τη βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά λύση.

«Δεν μας επιτρέπεται να θέσουμε σε κίνδυνο το συνολικό έργο»

Είναι σαφές ότι όλοι έχουν δικαίωμα στη διατύπωση της γνώμης τους, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να παραπλανά συνειδητά. Γι’ αυτό προξενεί εντύπωση ο λόγος για τον οποίο εγείρεται σήμερα, εντελώς ετεροχρονισμένα και με αυτόν τον διαθλαστικό τρόπο το ζήτημα της “παραλιακής χάραξης”, μιας λύσης που κάποτε ήταν επίκαιρη αλλά πλέον δεν υφίσταται.

Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε όλοι όσοι κατέχουμε δημόσιο λόγο, να βάζουμε μπροστά το καλό της Μεσσηνίας, φροντίζοντας ώστε να μην θέσουμε σε κίνδυνο την υλοποίηση ενός έργου που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο τόπος μας.

Διαβάστε πατώντας παρακάτω το αποκαλυπτικό έγγραφο

ΔΟΥ_1246_16-3-2020