Με αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αντικατάσταση των μεγάλων συσκευασιών με μικρότερες και επομένως φθηνότερες και με μειώσεις τιμών που σε αρκετές περιπτώσεις περιορίζονται στο… 1 λεπτό επιχειρούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ να εμφανίσουν το πιο ανταγωνιστικό «καλάθι του νοικοκυριού», χωρίς στην πραγματικότητα να είναι και το απολύτως φθηνότερο.
Έτσι, από μια πιο προσεκτική εξέταση των στοιχείων της κάθε αλυσίδας για το «καλάθι» της προκύπτει ότι η μείωση της συνολικής αξίας του καλαθιού σε ελάχιστες περιπτώσεις οφείλεται σε μείωση της τιμής των ίδιων κωδικών. Συχνότερα είναι αποτέλεσμα της αντικατάστασης ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή με την αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας, δηλαδή ενώ την προηγούμενη εβδομάδα μία αλυσίδα είχε στο «καλάθι» της μακαρόνια για παράδειγμα σε συσκευασία ενός κιλού, τώρα την αντικαθιστά με τη συσκευασία του μισού κιλού.
Η στρατηγική αυτή, βεβαίως, συνδέεται και με το γεγονός ότι από τους προμηθευτές των επώνυμων προϊόντων δεν υπάρχει μεγάλη διάθεση για συμμετοχή στο «καλάθι» και προτιμούν εναλλακτικά να συνεχίσουν τις προσφορές μέσα από τις συμφωνίες για προωθητικές ενέργειες που ήδη έχουν με τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αλυσίδας My Market, η οποία ενώ τις δύο πρώτες εβδομάδες ήταν αυτή με το χαμηλότερο ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας στο «καλάθι» (10 στα 52) χθες αποφάσισε να διπλασιάσει τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αυξάνοντάς τα σε 20 στα 52. Η εν λόγω αλυσίδα προχώρησε σε ριζική αναμόρφωση του «καλαθιού», αλλάζοντας την πλειονότητα των κωδικών. Δεν είναι τυχαίο ότι από το υπουργείο Ανάπτυξης η εν λόγω αλυσίδα αναδείχθηκε ως «ο νικητής της εβδομάδας», καθώς σύμφωνα πάντα με τους υπολογισμούς του υπουργείου η αξία του «καλαθιού» της σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%. Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης επισκέπτεται σήμερα το πρωί κατάστημα της αλυσίδας My Market, ενώ επίσκεψη θα πραγματοποιήσει και σε κατάστημα της αλυσίδας Lidl. Η τελευταία, έχοντας από την αρχή το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του «hard discounter», διατηρεί σχεδόν σταθερό το «καλάθι» της κατά τις τρεις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής του μέτρου.
Σε αύξηση του ποσοστού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που συμμετέχουν στο «καλάθι» προχώρησε και η αλυσίδα Μασούτης. Έτσι, στη λίστα που ανακοίνωσε χθες το σχετικό ποσοστό είναι 39,80%. Στα ίδια περίπου επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα διατήρησαν τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η Σκλαβενίτης (25 στα 65) και η ΑΒ Βασιλόπουλος (47 στα 74). Η τελευταία, όπως ανέφερε και στις αρχές της εβδομάδας ο νέος διευθύνων σύμβουλός της κ. Νίκος Λαβίδας, έχει επιλέξει ως στρατηγική να εστιάσει στην ιδιωτική ετικέτα γενικότερα και όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του «καλαθιού του νοικοκυριού», προκειμένου να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη moneyreview.gr