Δευτέρα
25
Νοέμβριος
TOP

«Το έγκλημα δεν θα συγκαλυφθεί» – Απεργιακός ξεσηκωμός – Οργή στους δρόμους, «μαύρο» στις δημοσκοπήσεις (εικόνες από την Καλαμάτα)

Η οργή για το «έγκλημα» στα Τέμπη δεν κοπάζει. Μετά τις τεράστιες απεργιακές κινητοποιήσεις στις 8 Μαρτίου, όπου «πλημμύρισαν» με διαδηλωτές όλες οι πόλεις της χώρας, σήμερα Πέμπτη ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ έχουν καλέσει σε πανελλαδική Γενική Απεργία.

Με βάση τα καλέσματα των σωματείων και των συνδικάτων, αλλά και τα ευρήματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων που έγιναν μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία, και οι σημερινές κινητοποιήσεις είναι αντίστοιχες και σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη μεγαλύτερες σε μέγεθος.

Χαρακτηριστική η εικόνα στους δρόμους της Καλαμάτας όπου είχαμε δύο διαφορετικές ως συνήθως συγκεντρώσεις. Η μια των φορέων με τη συμμετοχή και κομμάτων και η άλλη του ΠΑΜΕ και όλων όσοι πρόσκεινται στο ΚΚΕ.

Τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων

Σε όλες τις δημοσκοπήσεις των τελευταίων ημερών αποτυπώνονται οι πολιτικές αναταράξεις μετά το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ φαίνεται πως οι πολίτες έχουν αρνητική γνώμη για την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε για να αναζητήσει τα αίτια της τραγωδίας.

Τα ποσοστά της Νέας Δημοκρατίας συρρικνώνονται σε όλες τις μετρήσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανεβάζει τα ποσοστά του ή σε κάποιες περιπτώσεις «βλέπει» μικρή μείωση, ενώ στα υπόλοιπα κόμματα φαίνεται να υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις και για ορισμένα από αυτά μία μικρή τάση ενίσχυσης. Κοινή συνιστώσα σε όλες τις δημοσκοπήσεις, ωστόσο, είναι η «έκρηξη» στα ποσοστά των αναποφάσιστων.

Ποιος φταίει για τα Τέμπη;

Για παράδειγμα, στην ερώτηση στη δημοσκόπηση της Prorata πού οφείλεται η τραγωδία των Τεμπών, μόνο το 16% θεωρεί ότι αυτό που επέφερε το πολύνεκρο δυστύχημα ήταν το «ανθρώπινο λάθος», το 41% θεωρεί υπεύθυνη κυρίως τη σημερινή κυβέρνηση, ενώ το 42% επιρρίπτει ευθύνες σε όλες τις κυβερνήσεις.Αντίστοιχη είναι η εικόνα στη δημοσκόπηση για λογαριασμό της τηλεόρασης του OPEN. Σε ερώτηση για το ποιος φταίει για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, απάντησαν ως εξής:

Το 46,8% υποστηρίζει ότι φταίνε η σημερινή κυβέρνηση και όλες οι προηγούμενες, το 13% πως φταίει πρωτίστως η κυβέρνηση της ΝΔ, το 8,8% πως φταίει ο σταθμάρχης, το 8,5% πως φταίει το υπουργείο Μεταφορών και ο πρώην υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής, το 5,6% επιρρίπτει ευθύνες σε προηγούμενες κυβερνήσεις κυρίως, το 5,3% ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 3,6% στην η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και το 2,5% πως φταίει η Hellenic Train.

Τα καλέσματα  

Σε όλα τα καλέσματα για τη Γενική Απεργία, βασικό αίτημα είναι το «έγκλημα να μη συγκαλυφθεί». Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ, σύμφωνα με την εξουσιοδότηση που έλαβε από το Γενικό Συμβούλιο, αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης πανδημοσιοϋπαλληλικής πανελλαδικής απεργιακής κινητοποίησης, ενώνοντας τη φωνή των δημοσίων υπαλλήλων με αυτή των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα.

«Με τη γενική πανεργατική απεργία, απαιτούμε να έρθουν στην επιφάνεια οι πραγματικοί ένοχοι του εγκλήματος των Τεμπών και να αποδοθούν οι ευθύνες στους υπαίτιους, καθώς και να σταματήσει η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, της εμπορευματοποίησης και της λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Επίσης, απαιτούμε να σταματήσει να αντιμετωπίζεται η προστασία της εργασίας και της ζωής ως κόστος. Το έγκλημα των Τεμπών δεν θα συγκαλυφθεί. Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει, ζωή με σύγχρονα δικαιώματα, ένα καλύτερο μέλλον για εμάς και τα παιδιά μας» αναφέρει η ΑΔΕΔΥ σε ανακοίνωσή της και καλεί τα νομαρχιακά τμήματα της ΑΔΕΔΥ, σε συνεργασία με τα Εργατικά Κέντρα και τους πρωτοβάθμιους συλλόγους, να οργανώσουν αντίστοιχες συγκεντρώσεις και δράσεις στις πόλεις τους.

«Γιατί; Ποιοι; Πώς;

Την πραγματοποίηση 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2023, αποφάσισε η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) με ομόφωνη απόφαση του 38ου πανελλαδικού συνεδρίου της, το οποίο διεξήχθη στο Καβούρι Αττικής, ενώ απέτισε φόρο τιμής στους νεκρούς, ξεκινώντας το συνέδριό της με ενός λεπτού σιγή για τα θύματα του συγκλονιστικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Συγκεκριμένα, η ΓΣΕΕ αναφέρει σε ανακοίνωσή της τα εξής:

«Γιατί; Ποιοι; Πώς; Η χώρα μας βιώνει μέρες πένθους, μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, επί το πλείστον νέα παιδιά. Η εθνική τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει τους πάντες. Παιδιά, νέους, μεγάλους. Διαδηλώσεις, μηνύματα σε τοίχους, σε αυλές σχολείων, σε αίθουσες πανεπιστημίων έχουν κατακλύσει τη χώρα ολόκληρη. Ο καθένας, αλλά και όλοι μαζί, θέλουμε να εκφράσουμε με τον δικό μας τρόπο τη διαχρονική μας απογοήτευση για όσα δεν έγιναν, μα πάνω απ’ όλα την οργή γι’ αυτό που συνέβη στα Τέμπη. Για τους εργαζόμενους όλης της χώρας, η διερεύνηση σε βάθος και η απόδοση ευθυνών, καθώς και η λήψη μέτρων, για να μη ξαναθρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές, αποτελεί κεντρικό αίτημα της κοινωνίας και βρίσκεται στο επίκεντρο της απεργιακής μας κινητοποίησης.

Η αδιαφάνεια, η συγκάλυψη, η μετάθεση ευθυνών και οι τυχόν καθυστερήσεις, δεν θα επιτρέψουμε να οδηγήσουν στη λήθη. Απαιτούμε να διερευνηθούν σε όλο το εύρος οι αιτίες του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι υπεύθυνοι. Οι κομματικές και εκλογικές σκοπιμότητες δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν αιτία εύκολων καταλογισμών και ανταλλαγής κατηγοριών. Για τη Συνομοσπονδία, τα βασικά τρία ερωτήματα που θα πρέπει να απαντηθούν άμεσα είναι τα εξής:

Γιατί φτάσαμε σε αυτή την τραγωδία; Ποιοι ευθύνονται; Πώς δεν θα συμβεί ποτέ ξανά;

Οι νεκροί συνάδελφοί μας σιδηροδρομικοί, θύματα και αυτοί της ανείπωτης τραγωδίας, με τον θάνατό τους, όχι μόνο αποκαλύπτουν όλα όσα επιμελώς κάποιοι απέκρυπταν διαχρονικά, δηλαδή τις ευθύνες των κυβερνήσεων και τη συστηματική υπονόμευση των σιδηροδρομικών υποδομών, αλλά φέρνουν στο φως και το μακάβριο άθροισμα του μακρύ καταλόγου των νεκρών εργαζομένων που απώλεσαν τη ζωή τους σε εργατικά δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Την ίδια στιγμή, μετά τη σχεδόν 13ετή κρίση, η εργασία έχει υποστεί τα πάνδεινα: μειώσεις μισθών, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων και αποδόμηση του εργατικού δικαίου, περιορισμό των μισθωτών που απολαμβάνουν συλλογική προστασία και, κυρίως, ανεργία, που ειδικά στους νέους έχουμε το θλιβερό προνόμιο να είμαστε οι πρωταθλητές στην Ευρώπη. Αυτά τα νέα παιδιά που χάθηκαν στα Τέμπη, είναι τα παιδιά της κρίσης. Αρχικά, δημοσιονομικής και μετέπειτα πανδημικής, ενεργειακής και, τώρα, της κρίσης κόστους ζωής.

Ο σιδηρόδρομος εξακολουθεί να είναι ένα μεταφορικό μέσο με εξόχως ταξικά χαρακτηριστικά. Επί το πλείστον, εξυπηρετεί τις μετακινήσεις των εργαζομένων, της νεολαίας, των φτωχών ανθρώπων, με τα χαμηλά ή και ανύπαρκτα εισοδήματα. Η πολιτεία, αν μη τι άλλο, οφείλει να διασφαλίσει τα στοιχειώδη. Ασφάλεια στις μετακινήσεις και ποιότητα υπηρεσιών.

πηγή www.in.gr