Παρασκευή
22
Νοέμβριος
TOP

Μόδα: Στροφή των καταναλωτών στην αγορά μεταχειρισμένων

Με τον πληθωρισμό να καλπάζει, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένων ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ, ωθώντας τη βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών σε παγκόσμιες πωλήσεις 177 δισ. δολαρίων πέρυσι, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ThredUp Inc.

Πρόκειται για αύξηση κατά 28% σε σχέση με το 2021, η οποία οφείλεται τόσο στον υψηλό πληθωρισμό, όσο και στην ανάπτυξη του λιανεμπορίου «μεταπώλησης», αλλά και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με τις βιώσιμες αγοραστικές συνήθειες.

Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για περαιτέρω ανάπτυξη. Η έκθεση της ThredUp, η οποία βασίζεται σε δεδομένα από την εταιρεία αναλύσεων λιανικής GlobalData, προβλέπει ότι η βιομηχανία μεταχειρισμένων θα διπλασιαστεί πρακτικά στα 351 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις έως το 2027. «Είναι σαφές ότι η μεταπώληση δεν είναι μόδα», είπε ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της ThredUp, James Reinhart, σε συνέντευξή του στο Bloomberg.

Αλλάζουν τακτική οι επώνυμες μάρκες;

Την ώρα που οι καταναλωτές αρχίζουν να εκτιμούν την αξία της αγοράς από δεύτερο χέρι και οι επώνυμες μάρκες εκετάζουν το ζήτημα της μεταπώλησης όλο και πιο σοβαρά. «Όταν μιλάω με εκπροσώπους επώνυμων brands σήμερα, δεν συζητούν για το εάν θα εμπλακούν στη μεταπώληση, αλλά για το πώς», είπε ο Reinhart.

Οι εταιρείες μόδας που θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, καθώς και να βελτιώσουν το οικολογικό του αποτυπώματα ω προς τη χρήση νερού και πλαστικών, μπορούν να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα ταυτόχρονα υποστηρίζοντας τη συνεχή χρήση των υφιστάμενων προϊόντων τους μέσω μεταπώλησης, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα.

Ωστόσο, το αν η άνοδος των μεταχειρισμένων και άλλων «κυκλικών» επιχειρηματικών μοντέλων θα επιφέρει μείωση του αριθμού των νέων προϊόντων που παράγονται ή της ζήτησης των καταναλωτών για νέα αγαθά, παραμένει ένα ερώτημα.

Ποιοι αγοράζουν ρούχα από δεύτερο χέρι

Οι αγοραστές που προσελκύονται περισσότερο από τη μεταπώληση ανήκουν σε νεότερες γενιές, κυρίως της Gen Z. Σύμφωνα με έρευνα της GlobalData σε περίπου 3.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, το 83% των ερωτηθέντων που ανήκουν στη γενιά Z δήλωσε ότι είχε ήδη ψωνίσει ρούχα από δεύτερο χέρι ή ότι ήταν ανοιχτοί σε αυτό. «Είναι σίγουρα ένα άθλημα για νέους», δηλώνει ο Reinhart.

Αυτοι οι ίδιοι καταναλωτές έχουν τροφοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό την άνοδο της γρήγορης και εξαιρετικά γρήγορης μόδας, γεγονός που εξηγεί γιατί ακόμη και μεγάλες εταιρείες γρήγορης μόδας αγκαλιάζουν πλέον τις πωλήσεις μεταχειρισμένων σε καταστήματα και στο διαδίκτυο.

Ενδεικτικό είναι ότι η H&M σε πρόσφατες εκθέσεις της αναφέρει ότι αναμένει από τους ευαισθητοποιημένους ως προς την κλιματική αλλαγή καταναλωτές να προτιμούν πιο βιώσιμα προϊόντα στο μέλλον. Αυτή η πιθανή μετατόπιση στις προτιμήσεις των καταναλωτών, για την εταιρεία, θα μπορούσε να είναι μεγάλο πλήγμα για τις μελλοντικές πωλήσεις ή, πολύ πιθανόν, μια ευκαιρία.

πηγη moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg