Ένα σημαντικό βήμα για την στρατηγική τουριστική διαχείριση προορισμών στην Πελοπόννησο έγινε με την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας και του Υπουργείου Τουρισμού, το οποίο αφορά στη δημιουργία ενός Περιφερειακού Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (Destination Management and Marketing Organization – DMMO) και την ίδρυση του Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης Πελοποννήσου.
Δυο καινοτόμες δομές που υλοποιούνται με χρηματοδότηση που αγγίζει τα 650.000 ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και στοχεύουν στη βελτίωση της διαχείρισης τουριστικών προορισμών, και παράλληλα στη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού και βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, καθώς η Πελοπόννησος αποκτά τα εργαλεία που χρειάζεται για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές της, καλύπτοντας κενά που υπήρχαν στον τουριστικό σχεδιασμό του τόπου. «Ο τουρισμός είναι μια μεγάλη αγορά. Πάρα πολλοί συμμετέχουν στην παραγωγή του τουριστικού προϊόντος, διάφοροι φορείς ιδιωτικός, δημόσιας τομέας κτλ. Αυτό που έχουμε διαπιστώσει διαχρονικά στην αγορά τουρισμού και στην Ελλάδα ειδικότερα είναι ότι υπάρχει έλλειμμα σε αυτό που λέμε στη διακυβέρνηση του προϊόντος». Αυτό όπως επισήμανε μιλώντας στην τηλεόραση Best ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Θάνος Μιχελόγγονας, σημαίνει ότι «δεν υπάρχουν οι οργανωμένες δομές οι οποίες θα βοηθήσουν την αγορά τουρισμού και την παραγωγή του τουριστικού προϊόντος να πηγαίνει μπροστά λίγο πιο μεθοδικά και οργανωμένα και λιγότερο άτακτα. Άρα αυτό το έλλειμμα που υπάρχει και σε εθνικό επίπεδο και σε περιφερειακό είναι κάτι που διαπιστώθηκε και εν όψει του Ταμείου Ανάκαμψης το Υπουργείο και η χώρα εκμεταλλεύονται την ευκαιρία προκειμένου να κάνει μια απόπειρα να λύσει αυτό το πρόβλημα.»
Η πρωτοβουλία που αναπτύχθηκε αφορά στη δημιουργία σε περιφερειακό επίπεδο και σε κάποιους δήμους των λεγόμενων DMΜO’s, που όμως εξήγησε ο κ. Μιχελόγγονας μπορούν να αποδώσουν καθώς θα συμβάλλουν σε οργανωτικό επίπεδο πρωτίστως και κατά συνέπεια στη λήψη καλύτερων αποφάσεων «…να είμαστε πιο συντονισμένοι, πιο ευθυγραμμισμένοι σε κοινές πολιτικές να δίνουμε κοινή εικόνα του προορισμού μας προς τα έξω, να έχουμε περισσότερες και καλύτερες συνεργασίες, περισσότερες και ποσοτικά και καλύτερες ποιοτικά». Ένα «οικοσύστημα» εταίρων, όπως χαρακτηριστικά το ανέφερε, το οποίο «συμπαράγει το τουριστικό προϊόν» και μέσω της μεταξύ τους συνεργασίας θα οδηγήσει σε συντονισμένες δράσεις γεγονός που εκτίμησε πως αποφέρει το βασικό ζητούμενο «αυτό είναι κάτι που μεγαλώνει το αποτύπωμα όλων των ενεργειών που κάνουμε».
Αναφορικά με το παρατηρητήριο σημείωσε πως «Εισάγει δύο πράγματα τα οποία είναι βασικά: πρώτον μια εθνική πολιτική η οποία φεύγει από το εθνικό επίπεδο αλλά πηγαίνει και στις περιφέρειες και στους δήμους και αφορά στην έρευνα και ανάλυση του τουρισμού και δεύτερον βασικό είναι ότι πλέον εισάγει την παραγωγή πολλών ερευνητικών δεδομένων real time».