Τρίτη
5
Νοέμβριος
TOP

Αγορά: Πώς ξοδεύουν οι νέοι Έλληνες τα χρήματά τους

Έχουν ισχνά οικονομικά αλλά συχνά ακριβά γούστα. Αρκετοί από αυτούς μένουν ακόμα στα «παιδικά» τους δωμάτια, ωστόσο θεωρούνται πιο απαιτητικοί καταναλωτές σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία. Επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους εύκολα και γρήγορα, αξιοποιώντας όλα τα μέσα που τους προσφέρει η τεχνολογία, και δηλώνουν ιδιαίτερα «σκληροί» απέναντι στις επιχειρήσεις που δεν επιδεικνύουν κοινωνική υπευθυνότητα, διαμορφώνοντας έτσι ένα καταναλωτικό κοινό που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.

Τόσο οι λεγόμενοι Millennials, αυτοί δηλαδή που ενηλικιώθηκαν εν μέσω της οικονομικής κρίσης, όσο και η Generation Z (Gen Z) που ακολούθησε μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία και τα social media βάζουν σήμερα νέους κανόνες σε αυτό που λέμε καταναλωτική συμπεριφορά και διαμορφώνουν νέα δεδομένα για τις επιχειρήσεις.

Ψώνια οnline κάνει το 80% των Ελλήνων μία φορά την εβδομάδα

Το δυναμικότερο κομμάτι

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, αποτελούν το δυναμικότερο κομμάτι του αγοραστικού κοινού διεθνώς. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι το κομμάτι αυτό των καταναλωτών ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια, δεν έχει οικονομική ομοιογένεια, τείνει όμως να έχει τις ίδιες απαιτήσεις.

Παρά την αυξημένη ανεργία στους νέους και τις χαμηλές απολαβές όσων εργάζονται, η ομάδα αυτή των καταναλωτών κινείται εντελώς διαφορετικά από άλλες ηλικιακές ομάδες, όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς. Και η στήριξη από την οικογένεια είναι εμφανής από το μέσο διαθέσιμο εισόδημα που υπολογίζει ο ΟΟΣΑ για τους νέους στην Ελλάδα, σε σχέση με τις μεγαλύτερες ηλικίες που εργάζονται.

Διαθέσιμα εισοδήματα

Οι νέοι ηλικίας 18-25 ετών εμφανίζονται με διαθέσιμο εισόδημα 8.800 ευρώ, όταν οι μικρότεροί τους που μένουν με τους γονείς τους εμφανίζουν 9.600 ευρώ. Το μέσο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων στις ηλικίες 51-65 ετών είναι 12.266 ευρώ και αποτελούν την ηλικιακή ομάδα με το υψηλότερο ποσό.

Διαβάστε την συνέχεια του ρεπορτάζ από το www.ot.gr πατώντας εδώ