Τρίτη
5
Αύγουστος
TOP

Ακρίβεια και Airbnb αλλάζουν τις συνήθειες – Διακοπές με σούπερ μάρκετ αντί για ταβέρνα

Βρισκόμαστε στην κορυφή της τουριστικής σεζόν και θεωρητικά η εστίαση διανύει τη χρυσή της εποχή. Είναι η περίοδος που τα μαγαζιά προσδοκούν να κάνουν τους μεγαλύτερους τζίρους της χρονιάς, για να «ρεφάρουν» πιθανόν και τις απώλειες των προηγούμενων μηνών. Άλλωστε το 2025 δεν ξεκίνησε με το δεξί για την εστίαση.

Παρά τον πληθωρισμό υπήρξε μείωση του τζίρου σε εστιατόρια-καφέ κ.λπ., κατά -7,6% το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με πέρυσι, με απώλειες περισσότερων από 152 εκατομμυρίων ευρώ για το σύνολο του κλάδου (στα 1,84 δισ. ευρώ από  1,99 το 2024).

Οι αιτίες της πτώσης είναι πολλαπλές. Η ακρίβεια κάνει τους Έλληνες καταναλωτές να περιορίζουν τις εξόδους, προτιμώντας πιο φθηνές λύσεις. Η κατ’ οίκον διασκέδαση με φίλους, η κατανάλωση καφέ και αλκοόλ στο σπίτι, τα ημι-έτοιμα γεύματα, η στροφή στο συγκριτικά φθηνότερο γρήγορο φαγητό, με ντελίβερι και take away, αντί για ταβέρνες, αλλάζουν τις ισορροπίες στην αγορά.

Διαβάστε περισσότερα στο ρεπορτάζ του in.gr πατώντας εδώ