Τρίτη
6
Δεκέμβριος
TOP

Αλλάζουν όλα στα αυτοκίνητα – Αυτό είναι το νέο πρότυπο ρύπων που θα ισχύσει στην Ευρώπη

Οι προδιαγραφές ρύπων αλλάζουν για όλους και αναμένονται σύντομα αλλαγές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να σφίγγει τον κλοιό γύρω από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η επερχόμενη νόρμα Euro 7 έχει αργήσει να τεθεί σε ισχύ και κατά πάσα πιθανότητα θα είναι τελευταίο πρότυπο για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων. Μέχρι τότε όμως, θα κάνουν την εμφάνισή τους οι προδιαγραφές Euro 6e με ακόμα πιο σκληρές απαιτήσεις.

Car emissions 2

Οι φορητές συσκευές μέτρησης εκπομπών ρύπων έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία μεταξύ των κατασκευαστών, μιας και οι μηχανικοί των εταιρειών κυκλοφορούν στη μισή Ευρώπη με νέα αυτοκίνητα που φέρουν τέτοιο εξοπλισμό στο πίσω μέρος. Σκοπός τους είναι να δοκιμάσουν διάφορες ρυθμίσεις στον κινητήρα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις του πρότυπου εκπομπών ρύπων Euro 6e.

Παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα πιστεύαμε ότι το Euro 7 θα εφαρμοστεί στα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε μετά το Euro 6d, στην πραγματικότητα η έγκριση των νέων προδιαγραφών ρύπων έχουν διακοπεί και είναι άγνωστο πότε θα ψηφιστεί. Για την ακρίβεια, η έναρξη ισχύος της νέας νόρμας είχε προγραμματιστεί για το 2026, αλλά τώρα μάλλον θα μετατεθεί για το 2027.

Car emissions 3

Δεδομένης της κατάστασης, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταλήξει σε έναν ενδιάμεσο κανονισμό, τον Euro 6e, που σύμφωνα με αναφορές στον Τύπο της γηραιάς ηπείρου θα τεθεί σε ισχύ την πρώτη μέρα του 2023.

Τα κλειδιά για τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 7 εστιάζονται στις εκπομπές CO και NΟx, καθώς και στη μάζα των πτητικών σωματιδίων που δεν καίγονται πλήρως κατά την καύση, μειώνοντας ακόμα πιο πολύ τις μέγιστες τιμές που θα πρέπει να τηρούνται στις εργαστηριακές δοκιμές των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Car emissions 4

Για λόγους προετοιμασίας λοιπόν, το νέο πρότυπο Euro 6e θα είναι αρκετά σκληρό με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ειδικά στην διαδικασία των κρύων εκκινήσεων του κινητήρα. Για αυτό, οι κατασκευαστές θα πρέπει να βρουν έναν τρόπο να θερμαίνουν πιο γρήγορα του καταλύτες. Στα μοντέλα που εξοπλίζονται με ήπια υβριδικό σύστημα υποβοήθησης 48V δεν θα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, αλλά η συγκεκριμένη τεχνολογία θα γίνει υποχρεωτική για όλους, όπως και η τοποθέτηση μεγαλύτερων φίλτρων συγκράτησης μικροσωματιδίων.

Με αυτό τον τρόπο, τα όρια των εκπομπών ρύπων θα μειωθούν περαιτέρω για όλα τα οχήματα, ενώ θα μας προετοιμάσουν για τα ακόμα πιο «σκληρά» που έρχονται με το πρότυπο Euro 7.

Car emissions 5

ΠΗΓΗ carandmotor.gr