Ένα διευρυμένο μοντέλο λειτουργίας, πολλές φορές και εκτός του καθιερωμένου ωραρίου, με ανοιχτά καταστήματα ακόμη και τις Κυριακές, υιοθετούν τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, εν μέσω του εντεινόμενου ανταγωνισμού στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής.
Στόχος δε αυτού του διευρυμένου μοντέλου λειτουργίας είναι να κερδηθεί η… μάχη της γειτονιάς και δη η κάλυψη των συμπληρωματικών και έκτακτων καθημερινών αναγκών των καταναλωτικών αγορών σε κάθε περιοχή. Αφορά επί της ουσίας στην κάλυψη των αναγκών άμεσης κατανάλωσης που μπορεί να εμφανίσουν ανά πάσα ώρα και ημέρα τα ελληνικά νοικοκυριά. Αυτό όμως το μοντέλο λειτουργίας δεν επηρεάζει ως επί το πλείστον τα εταιρικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ, αλλά αφορά κυρίως σε εκείνα που λειτουργούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise).