Η περίοδος που διανύουμε είναι από τις πιο πλούσιες στην ατζέντα των υπό κατασκευή υποδομών. Μεγάλα έργα είναι σε εξέλιξη ανά την επικράτεια και περνώντας τα χρόνια παρατηρούμε πως ο χάρτης των έργων μετακινείται. Πέρα από τις δυναμικές περιοχές της χώρας σε έργα όπως η Αττική, η Θεσσαλονίκη, παρατηρούμε πως τα τελευταία χρόνια η Κρήτη κάνει αισθητή την παρουσία της με πολύ μεγάλα έργα όπως η ηλεκτρική διασύνδεση με την Αττική, ο ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Το 2024 μέχρι τώρα μας έχει δώσει και έργα ολοκληρωμένα όπως η Αμβρακία Οδός, τμήματα του Ε65, ενώ έπεται και η μεγαλύτερη παράδοση έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη με το Μετρό να ετοιμάζεται πυρετωδώς να λειτουργήσει.
Στον χάρτη των μεγάλων έργων υποδομής βλέπουμε πως υπάρχουν έργα διαφορετικά. Θα διακρίνουμε έργα οδικά αλλά και έργα ενέργειας. Νέος μεγάλος παίκτης στον χάρτη είναι τα κτιριακά έργα και μάλιστα ιδιωτικού χαρακτήρα. Με την χώρα να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την κρίση της περασμένης δεκαετίας, η ιδιωτική κατασκευή επανέρχεται δυναμικά και φαίνεται άλλωστε και από τα έργα που υλοποιούνται.
Κρήτη- Νότιο και Βόρειο Αιγαίο
Ηλεκτρική Διασύνδεση Αττικής-Κρήτης: 1 δισ.ευρώ. Οι πολλαπλές εργολαβίες είναι σε εξέλιξη και το έργο στο σύνολο του εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2025. Ανάδοχοι: NEXANS, PRYSMIAN, K/Ξ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ-ΝΚΤ, Κ/Ξ SIEMENS-ΤΕΡΝΑ. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΑΔΜΗΕ. Υπεγράφη το 2020.
Νέο Αεροδρόμιο Καστέλι Ηρακλείου: 500εκατ.ευρώ: Πλέον είμαστε σε προχωρημένη κατασκευή με την πρόοδο να ξεπερνά το 35%. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2027. Το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπεγράφη το 2019.
ΒΟΑΚ: 2,1 δισ. ευρώ. Τριπλό τμηματικά έργο με δύο από τα τμήματα να είναι σε κατασκευή. Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος είναι πλεόν ενεργά ως έργα με ανάδοχα τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΚΤΩΡ αντίστοιχα. Αναμένεται και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο όπου ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με την ολοκλήρωση του ο νέος αυτοκινητόδρομος υπόσχεται κατακόρυφη αύξηση των επιπέδων οδικής ασφάλειας, ταχύτητας και άνετης οδήγησης.
Ηλεκτρική Διασύνδεση Σερίφου-Μήλου-Σαντορίνης-Φολεγάνδρου: 328 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για διπλό έργο που θα διασυνδέσει τα 4 νησιά των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Σύστημα. Η ολοκλήρωση εκτιμάται για το 2025. Κατασκευάζουν οι Hellenic Cables και η Prysmian. Αναθέτουσα Αρχή είναι ο ΑΔΜΗΕ. Υπεγράφη το 2023.
Πελοπόννησος-Δυτική Ελλάδα
Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: 310 εκατ.ευρώ. Το έργο υλοποιεί η Ολυμπία Οδός και είναι είναι σε εξέλιξη. Την κατασκευή έχουν αναλάβει τμηματικά οι: ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται για το 2025 και σήμερα η πρόοδος είναι πάνω από 50%. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπεγράφη το 2022.
Οδικός Άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: 312 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ που εκτελείται στη Μεσσηνία και θα βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή. Θεωρείται ως η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Κατασκευάζεται από το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Υπεγράφη το 2023.
Διαβάστε περισσότερα εδώ
πηγη ypodomes.com