Παρασκευή
13
Δεκέμβριος
TOP

Bugatti Divo, το υπεραυτοκίνητο!

Είναι απίθανο να συναντήσεις μια Bugatti Divo στο δρόμο. Μόνο 40 κομμάτια αυτής της ελαφρύτερης έκδοσης της Chiron θα κατασκευαστούν και όλα έχουν ήδη βρει ιδιοκτήτη: «Παρουσιάσαμε την Divo σε μια μικρή ομάδα πελατών, ήδη ιδιοκτητών μιας Chiron. Τα 40 αυτοκίνητα πουλήθηκαν αμέσως», σχολίασε ο Stephan Winkelmann, επικεφαλής της Bugatti. Έχουμε και λέμε λοιπόν 40 Divo επί πέντε εκατομμύρια, μιας και η Bugatti δεν κάνει εκπτώσεις, και ο κύκλος εργασιών που συντελέστηκε για την περίπτωση ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ.

Ακόμα λιγότερο πιθανό είναι να βρεθείς πίσω από το τιμόνι αυτού του αυτοκινήτου. Αλλά αν, λέμε «αν» σου λάχει αυτό το λαχείο, ορίστε τι πρέπει να περιμένεις: Ο κινητήρας W16 με χωρητικότητα οκτώ λίτρων αποδίδει 1.500 άλογα και συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων DSG και μόνιμο σύστημα τετρακίνησης. Το παραπάνω πακέτο σπρώχνει την Divo να κάνει το σπριντ των 0-100 km/h σε 2,4” και να φτάνει τα 380 km/h ή τα 105,5 m ανά δευτερόλεπτο.

Η τροποποίηση στις γωνίες των τροχών και η αυξημένη αεροδυναμική φόρτιση κρίθηκαν ως απαραίτητες ρυθμίσεις για την καλύτερη αποτελεσματικότητα στις στροφές, κάτι που εξηγεί εν πολλοίς τη μείωση της τελικής ταχύτητα κατά 40 km/h σε σχέση με τη Chiron.

H τελική είναι 40 km/h λιγότερα από της Chiron από την οποία προέρχεται, αλλά το ζητούμενο δεν ήταν ένα ταχύτερο αυτοκίνητο στην ευθεία. Το πρότζεκτ κατέληξε σε μια εκδοχή της Chiron, ελαφρύτερη κατά 35 κιλά χάρη στη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών. Επίσης, η Divo διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική, με κάθετη φόρτιση 456 kg (90 παραπάνω από τη Chiron. Και με ακόμα πιο «κοφτερούς» άξονες, η Divo θέλει να είναι ταχύτερη τις στροφές, με δυνατότητα πλευρικής επιτάχυνσης που αυξήθηκε στα 1,6G. Με τον τρόπο αυτό, η Divo κερδίζει οκτώ δευτερόλεπτα στο γύρο στην πίστα του Nardo.

Στο σημείο αυτό να πούμε εν παρόδω ότι η Divo δανείζεται το όνομα του Γάλλου πιλότου Albert Divo (1895-1966), νικητή πολλών αγώνων με Bugatti μεταξύ του 1928 και του 1933, περιλαμβανομένων δύο νικών στο Targa Florio.

H αυτόματη ανάρτηση ρυθμίζει την απόσταση του εμπρός συστήματος από το έδαφος: Από 115 mm στη στάνταρ ρύθμιση κατεβαίνει στα 95 mm σε υψηλή ταχύτητα.

Και κάτι ακόμη σχετικά με την τιμή του αυτοκινήτου: Πέντε εκατομμύρια ευρώ μπορεί να ακούγονται μάλλον αδικαιολόγητα σε σχέση με το επίπεδο των επιδόσεων μιας Ferrari ή ακόμα και μιας Chiron  που στοιχίζει δύο φορές φθηνότερα. Όμως, τους αγοραστές της Divo δεν τους αγγίζει μια τέτοια σύγκριση, κάτι που εύστοχα συνόψισε με τα λεγόμενά του, ο πρώην επικεφαλής της Bugatti, Wolfgang Dürheimer: «Ένας πελάτης που έρχεται στο Crewe να αγοράσει μια Bentley πετάει στην πρώτη θέση και κάνει κράτηση στην καλύτερη σουίτα του ακριβότερου ξενοδοχείου. Ένας πελάτης Bugatti φτάνει με το αεροπλάνο του και τυχαίνει επίσης να είναι ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου». Εδώ ζούμε σε έναν παράλληλο κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου οι υλικές εκτιμήσεις αποκτούν σχετική σημασία. Ας αντιμετωπίσουμε την Divo γι’ αυτό που είναι: Ένα μηχανολογικό θαύμα πάνω σε τέσσερις τροχούς. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.

Η Bugatti Divo σε αριθμούς 
Κινητήρας W16, 7.993 cc
Ισχύς 1.500 PS
Ροπή 163,1 kgm από τις 2.000 rpm
Μετάδοση 4×4, κιβώτιο DSG7
Διαστάσεις 4,65 x 2,02 x 1,22 m
Βάρος 1.995 kg
Ρεζερβουάρ 100 lt
Πλάτος πίσω πτέρυγας 1,83 m
Φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι 420 mm εμπρός, Αεριζόμενοι δίσκοι 400 mm πίσω
Λάστιχα εμπρός 285/30 R20 ZR
Λάστιχα πίσω 355/25 R21 ZR
Επιτάχυνση 0-100 km/h 2,4”
Τελική ταχύτητα 380 km/h
Κάθετη αεροδυναμική φόρτιση 456 kg
Τιμή €5.000.000

drive.gr